A GTI TCR vagy Clubsport modellen a többi változathoz képest eltérő az első karosszéria elem, nagyobb a hátsó spoiler, áttervezték a hátsó diffúzort is és nagyobbak a kipufogóvégek.
A motortérben itt is egy 2.0 literes, négyhengeres motor van, mint a sportos Golfoknál. A teljesítményére még nincs hivatalos adat, de vélhetően 300 lóerő környékén lesz a TCR-változat esetében is. A kocsikon látható abroncsokat gyári szereléssel a Michelin adja, vélhetően Pilot Sport Cup 2 abroncsokkal, amelyek még közúti forgalomban is használható, de versenypályára is alkalmas gumik.
A 2021-es Golf GTI TCR a jobb kanyarsebességek miatt önzáró elektromechanikus differenciálművel is rendelkezik, egyébként pedig egy 7-fokozatú duplakuplungos váltóval szállítják majd. Az ára nagyjából 40 ezer euró – 14 millió forint – környékén lehet a várakozások szerint.
Harmadik birodalmi mintára, de nem német minőségben készült el 50 éve a Balatonig vezető autópálya első fontosabb szakasza. Az állampártnak elég volt, hogy csak Kádár János balatonaligai nyaralójáig ért a sztráda.