szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A modernizált Audi Q5 karakteresebb megjelenést, hátul a legmodernebb OLED lámpákat kapott amellett, hogy a teljes motorizációját áthangolták hibridhajtásra.

Az Audi változtatott némileg a stratégiáján és a kifejezetten visszafogott A4 és A5 modellekhez képest sokkal bátrabb megjelenést kapott a Q5-ös. A belső tér dizájnja lényegében alig változott, csak az új MMI-rendszer kezelő egysége az, ami átalakult. Az autó infotainment egységét eddig egy forgó kapcsolóval lehetett kezelni, ugyanezt a feladatot mostantól egy érintésérzékeny lap látja el. Az Audi Virtual Cockpit Plus digitális műszerfala továbbra is az egész műszerfalat betölti: 12,3 colos képernyővel a sofőr előtt, és a 10,1 colos méretű kijelzővel a középkonzolon.

A megújult modell kínálatának alapja és a megjelenést követően ez is lesz az első elérhető modell az Audi Q5 40 TDI quattro, egy 2.0 literes, négyhengeres, dízelmotoros jármű 204 lóerős teljesítménnyel, 400 Nm nyomatékkal. A motor enyhe hibrid rendszerrel is fel van szerelve, ami egy 12 V-os indító és generátor egységet jelent, amely a lítiumion-akkumulátorhoz kapcsolódik. A rendszer lehetővé teszi, hogy az autó csak elektromos módban is gurulhasson maximum 22 km/h alatti sebességgel amelynek eredményeként a fogyasztás 0,3 literrel csökkenhet átlagban.

©
©
©
©

A dízelhajtású változatokban még két motorvariáns lesz majd elérhető: mindkettőt 35 TDI jelöléssel és mindkettőt a 12 V-s enyhe hibrid rendszerrel is kombinálják. A gyengébb teljesítményű 136 lóerős és 320 Nm-es nyomatékú a motorja, míg az erősebben a motoregység 160 lóerős. A kínálat tetején a 3.0 literes, 50 TDI Quattro hathengeres dízelmotorú lesz, amelyet az SQ5-hez terveztek, szintén hibridként, de itt már 48 voltos rendszerrel felszerelve. A legerősebb dízelmotor 281 lóerőt és 620 Nm nyomatékú motort ígér.

A benzinmotorokat csak a négyhengeres 2.0 TFSI képviseli két változatban. Az Audi Q5 40 TFSI quattro 204 lovas, míg a 45 TFSI quattro 261 lóerős és 370 Nm csúcsnyomatékú egységgel érkezik. A legerőteljesebb benzinmotor a plug-in hibrid Q5 55 TFSIe lesz, amelynek teljesítményét még nem árulták el, de a jelenlegi változat teljesítménye 362 lóerő.

A modernizált Audi Q5-öt Mexikóban fogják gyártani és várhatóan ez év novemberében debütálhat a nemzetközi piacokon. A Q5 40 TDI modell alapára az információk szerint a német piacon 48 700 euró – 17,3 millió forint körül – lesz.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Megvan a legjobban kereső férfi színész

Megvan a legjobban kereső férfi színész

Íme Balu, az 1150 lóerős új magyar versenykamion – körbefotóztuk

Íme Balu, az 1150 lóerős új magyar versenykamion – körbefotóztuk

Európai körútra indult Trump egyik minisztere, Orbán és Magyarország viszont nincs a listáján

Európai körútra indult Trump egyik minisztere, Orbán és Magyarország viszont nincs a listáján