Miért dobál 30 méter magasból az aszfaltra új autókat a Volvo?
Soha nem végzett még extrémebb töréstesztet, ezt a svéd gyártó is elismeri.
hvg.hu
Legújabb, igen extrém töréstesztjük kapcsán az autókban ragadt emberek kiszabadításának legnehezebb helyzeteit próbálják szimulálni a Volvo szakemberei.
A Volvo Cars a közelmúltban az átlagos törésteszteknél nagyságrendekkel szigorúbb próbájával sikerült olyan mértékű roncsolódást elérni, amely csak a legsúlyosabb balesetekben – rendkívül nagy sebességű, egyetlen autót érintő ütközésekben, személygépkocsi és teherjármű nagysebességű karamboljában, vagy oldalról érkező, nagy erejű becsapódásban – fordul elő.
Volvo
Összesen tíz darab, különböző típusú Volvót ejtettek le a daruról, méghozzá több ízben. A mentéssel foglalkozó szakemberek rendszerint roncstelepekről származó járműveken gyakorolnak. Ezek a járművek azonban gyakran akár húsz évesek is lehetnek. Márpedig a modern autók és a 15-20 éve gyártott járművek között hatalmasak az eltérések az acél szilárdsága, a biztonsági utascella kialakítása, valamint a jármű egészének ellenállóképessége terén.
A tesztek kapcsán is látható, hogy ilyen erejű ütközések nyomán a gépkocsi utasai minden bizonnyal kritikus állapotban vannak. A mentőcsapatok legfontosabb feladata tehát, hogy minél gyorsabban kiszabadítsák és kórházba juttassák őket. Ilyenkor kerülnek elő a hidraulikus mentőeszközök. A szakemberek szerint a baleset bekövetkeztét követő egy órán belül kórházba kell juttatni a pácienst – ezt ők úgy nevezik, az „arany óra.”
Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.