A Mercedes elektromos autóinak leginkább luxusmodellje a nemrégiben bemutatott EQS modell, amely többek közt hátsókerék-kormányzással is rendelkezik, legalábbis azoknak, akik előfizetnek rá.
A Motor1 számolt be arról, hogy az EQS-en a hátsó kerekek normál kormányszöge legfeljebb 4,5 fok, opcionális viszont a kormányzási szög akár 10 fokosra is növelhető, mert a technológia benne van a kocsiban, csak szoftveresen korlátozzák.
Az elektromos autó fordulóköre ezzel az opcióval, alig 10,9 méterre csökken, ami komoly hatással van egy ilyen nagy autó manőverezhetőségére. A működésekor egyébként a hátsó kerekek az első kerekekkel ellentétes irányba fordulnak 60 km/h-s tempóig, hogy csökkentsék a fordulókört, ezen sebesség felett pedig, mind a négy kerék ugyanabba az irányba fordul, hogy javítsa a stabilitást és fokozza a kezelhetőséget.

Mivel az autók lassan gördülő számítógépekké válnak és a Mercedes is egyre több technológiát zsúfol autóiba, ezeket a rendszereket egyre több gyártó távoli eléréssel frissíti. Az EQS releváns példa erre, ugyanis ennek jóvoltából aktiválhatják a hátsó kerék 10 fokos kormányzását is a vásárlás után. A feloldása évente 489 euróba kerül (176 ezer forint), de ha valaki egyből hároméves előfizetést választ, akkor éves szinten 300 euróból (108 ezer forint) megúszhatja ezt az előfizetést.
A Mercedes messze nem az első autógyártó, aki ilyen előfizetős szolgáltatások irányába indult el. Az Audi a BMW is kínál már olyan szolgáltatást, amely bizonyos összeg befizetése után új funkciókat tesz elérhetővé az autóiban, télen például ülésfűtésre, nyáron pedig üléshűtésre lehet befizetni.
Az Audikba is jöhet a mobilon vett ülésfűtés
Az egyik legfrissebb autóipari trend, hogy távolról kapcsolnak be új funkciókat egy autóban. Mindezt persze jó pénzért.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.