szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az egyik legfrissebb autóipari trend, hogy távolról kapcsolnak be új funkciókat egy autóban. Mindezt persze jó pénzért.

Az autóipari előfizetéses rendszerek létrehozásához minden feltétel adott mára. A Mercedes és a BMW is kínál már olyan szolgáltatást, amely bizonyos összeg befizetése után új funkciókat tesz elérhetővé az autóiban, télen például ülésfűtésre, nyáron pedig üléshűtésre lehet befizetni.

Gyakran előfordul, hogy az eredetileg ülésfűtést nem kínáló autók üléseiben is van fűtőszál, annak kapcsolója azonban hiányzik. Ennek az az oka, hogy a gyártók számára értelmetlen sokféle ülést előállítani. Mára viszont megoldhatóvá vált, hogy az ülésfűtést új funkcióként hozzáadják az érintőképernyős fedélzeti rendszer menüjéhez. A hagyományos gombok eltűnésének is ez az egyik kevésbé nyilvánvaló oka: egy digitális rendszerhez akármennyi új funkciót hozzá lehet rendelni, addig egy tekerős-gombos analóghoz nem.

Audi

Hasonló, de némileg továbbfejlesztett megoldással állt most elő az Audi. A gyártó egyelőre nem további ülésfűtés-opciót kínál a vásárlóinak, hanem például azt, hogy az elektromos autója esetében a LED-es lámpák tudását felturbózza az intelligens, automatikus távolsági fényt használó LED-es fényszórókra. A vevőnek ingyenes próbaidőszakot biztosítanak, és ha úgy dönt, hogy kéri a funkciót, az Audi biztonságos tranzakciót hajt végre a portálján keresztül, majd az autó a legközelebbi indításakor már véglegesen használhatja az új extráját.

Az ilyen „function on demand” rendszerek azért is előnyösek, mert a járművek képességeit a második vagy a harmadik tulajdonos is feljebb tornászhatja, ami hosszú távon lényegesen megnövelheti egy autó használati értékét.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!