A Volkswagen tavaly szeptemberben leplezte le első igazi villanyautójának, az ID.3-nak a nagyobb testvérét, az ID.4-et, melyből most megérkezett a kupésra faragott verzió.
A keresztségben ID.5 nevet kapott elektromos szabadidő-autó 2 centiméterrel alacsonyabb és ugyanennyivel hosszabb az ID.4-nél, a legnagyobb teljesítményű kivitele pedig ID.5 GTX névre hallgat.

Így fest a GTX változat
VW
A 4,6 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,61 méter magas, illetve 2,77 méteres tengelytávolságú ID.5 csomagtartója 549–1561 literes.
A friss szoftvert kapott és az ID.4-nél kisebb légellenállású alapmodellben egy 174 lóerős hátsó villanymotor található, mely 10,4 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé.
A 204 lóerős és ugyancsak hátsókerék-hajtású kivitel 8,4 másodperc alatt tudja le a 0–100-at, és mindkét változat végsebessége 160 km/h-ra van korlátozva.
Az ID.5 GTX összkerékhajtást biztosító dupla villanymotorja maximum 299 lóerőt képes leadni, ez a 0-ról 100-ra 6,3 másodperc alatt felgyorsuló csúcsmodell akár 180-nal is képes suhanni.
A 77 kWh kapacitású és maximum 135 kW-tal tölthető akkumulátor az egymotoros verziók esetében 520, a GTX kivitel esetében pedig 480 kilométeres WLTP-hatótávot biztosít.
A 47 400 eurós (17,1 millió forint) alapárú Volkswagen ID.5 első példányait 2022 elején vehetik át a megrendelők.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.