szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az olasz gyártó ezen turbómotoros modelljéből alig több, mint 350 példány hagyta el a gyártósort.

Az Alfa Romeo 1977 szeptemberében kezdte meg a Giulia utódjának szánt Giulietta gyártását, mely olasz szedán kisebb-nagyobb frissítésekkel egészen 1985 végéig készült.

A 4,21 méter hosszú, 1,65 méter széles, 1,4 méter magas és 2,51 méter tengelytávolságú, 1,1 tonnás típust 1,3-2 literes motorokkal szerelték, és kevesen emlékeznek rá, de kis szériában turbós verzió is készült belőle.

Az 1982 és 1985 között mindössze 361 példányban gyártott Alfa Romeo Giulietta 2.0 Turbo AutoDelta ritka kincs, és most feltűnt a színen egy éppen új tulajra váró remek példány.

Cristiano Luzzago
Cristiano Luzzago

A mellékelt fotókon látható kocsit 1985-ben Bergamóban helyezték forgalomba és 2019-2021 között alapos felújításon esett át.

A restaurálás óta mindössze 1 800 kilométert használt járgány teljes futásteljesítménye 72 300 kilométer.

Cristiano Luzzago
Cristiano Luzzago
Cristiano Luzzago

Az 59 800 eurós (22,7 millió forint) áron kínált négykerekű portéka vörös színben pompázó utastere eredeti és rendkívül jó állapotú.

Az Olaszországban állomásozó különleges Giulietta 2 literes motorja a turbónak köszönhetően a kézi kapcsolású váltón keresztül 170 lóerős teljesítményt szabadít rá a hátsó kerekekre.

Cristiano Luzzago
Cristiano Luzzago

A típust kifejezetten az európai túraautó bajnokságokban történő felhasználásra fejlesztette ki az AutoDelta, de a Giulietta végül sosem állt rajtvonalhoz. Nem úgy, mint az utódja, az Alfa Romeo 75, melynek versenyautó változata komoly sikereket ért el.

Cristiano Luzzago

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!