szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ilyen az, amikor egy kihegyezett biturbó V8-as benzinmotor úgy játszik egy gigantikus divatterepjáróval, mint cica a gombolyaggal.

A Mercedes valaha készült legnagyobb szabadidő-autója az általunk a közelmúltban Maybach csúcskivitelében részletesen bemutatott GLS, mely 5,21 méteres hossza révén még a kicsinek messze nem nevezhető BMW X7-en is túlmutat 6 centiméterrel.

A nemrégiben ráncfelvarrt GLS sportos gyári csúcsmodellje a "Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ Mild hybrid drive", mely 66,1 millió forintos magyarországi alapárú monstrum mozgatásáról egy lágyhibrid technikával kiegészített 4 literes biturbó V8-as benzinmotor gondoskodik.

Mercedes-AMG

A kilencfokozatú automata váltós, 612 lóerős és 850 Nm-es GLS 63 4,2 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, a gyorsulásának pedig csak 250-280 km/h magasságában szakad vége.

A Brabus azonban azokra is gondol, akik ennél kicsit komolyabb produkciót várnak el egy GLS-től, íme a számukra készült Brabus 900 Superblack:

Brabus

A 4,5 literre felfúrt erőforrás 6200-as fordulaton 900 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé már 2900-tól 1250 Nm-es csúcsnyomaték társul, bár ez utóbbi a hajtáslánc egyéb elemeinek kímélése érdekében elektronikusan 1050 Nm-re van korlátozva.

Brabus

Az álló helyzetből 100 km/h-ra 3,6 másodperc alatt katapultáló monstrum végsebessége 330 km/h.

Brabus

Az ültetett futóműves és 295-335 milliméteres széles 24 colos kerekeken gördülő Brabus 900 Superblack alapára 440 955 euró (165 millió forint).

Brabus
Brabus
Brabus
Brabus
Brabus
Brabus

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!