Több ezer Porsche, Bentley és Audi akadt el az amerikai vámon, mert kényszermunkával készült alkatrész lehet bennük

Az amerikaiak néhány év óta sokkal komolyabban veszik az ujgur kényszermunkára utaló jeleket.

  • hvg.hu hvg.hu
Több ezer Porsche, Bentley és Audi akadt el az amerikai vámon, mert kényszermunkával készült alkatrész lehet bennük

Több ezer luxus és prémium kategóriás Porsche, Bentley és Audi várakozik amerikai kikötőkben, miután a Volkswagen anyavállalatának egyik beszállítója jelezte, hogy olyan kínai alkatrészt talált a járművekben, amely megsértette a kényszermunka elleni törvényeket – írja a The Financial Times.

Két, az ügyet ismerő személy szerint az autógyártó akár március végéig is késlelteti a járművek leszállítását a helyzet miatt. A lapnak nyilatkozó források szerint a VW nem volt tisztában az alkatrészek eredetével, amelyet egy, a beszállító láncban lejjebb elhelyezkedő vállalat szállított, amíg a beszállító nem figyelmeztette őket a problémára. Hozzátették, hogy a VW azonnal értesítette az amerikai hatóságokat, amint tudomást szereztek az alkatrészek eredetéről.

Az Egyesült Államok 2021-ben fogadott el egy törvényt, amely az ujgur kényszermunka miatt megtiltotta az olyan termékek behozatalát, amelyeket a Kína nyugati részén Hszincsiang régióban és Kína más területein kényszermunkával készítette.

A kínai beszállítói láncban talált kényszermunkával kapcsolatos kérdések különösen érzékenyek a VW számára, amely az emberi jogi csoportok és a befektetők részéről egyaránt növekvő nyomással szembesül egy, a vállalat közös tulajdonában lévő, Hszincsiang fővárosában, Ürümcsiben található létesítménye miatt. A VW a Kínában csökkenő eladásai és az amerikai jelenlétének erősítése között egyensúlyoz a két ország közötti növekvő politikai feszültség mentén.

A VW a várakozó ügyfeleinek jelezte, hogy egy elektronikai alkatrész cseréje miatt késnek a kiszállítások, és az amerikai vámhatóságok jóváhagyásával a vállalat megrendelte a cseremodulokat. Ezek cseréje viszonylag egyszerű, és nem igényli a járművek szétszerelését, bár néhány bonyolultabb modell javítása több órát is igénybe vehet - mondták a folyamatot ismerő személyek.

A százmilliós autók itthoni eladásain nem látszik, hogy válság lett volna tavaly

Maybachból negyvennégy, Ferrariból több mint harminc darab kelt el Magyarországon.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.