szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az elektromos autók kivitelében például kifejezetten nagy volt a növekedés.

Tavaly volumenben növekedett, exportértékben csökkent a német személygépkocsi-kivitel a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.

A német személygépkocsi-export 2024-ben volumenben 2,5 százalékkal 3,4 millióra emelkedett, exportbevételben pedig 1,3 százalékkal 135,0 milliárd euróra csökkent. A német autóipar legnagyobb külpiaca továbbra is az Egyesült Államok 13,1 százalékos részesedéssel, a második az Egyesült Királyság, majd Franciaország.

2024-ben csaknem minden harmadik Porschét és minden hatodik BMW-t Észak-Amerikában értékesítették, míg a VW, az Audi és a Mercedes-Benz a kivitel 12-15 százalékát jelenti.

Különösen erőteljesen nőtt az elektromos autók exportja. 11,9 százalékkal, 881 ezerre nőtt, és az összes export 25,9 százalékát érte el. Az exportált autók 42 százalékát azonban továbbra is benzinmotor hajtja, ez 1,4 milliót tett ki.

Jelentősen csökkent viszont az autóimport Németországba, és 11,5 százalékkal 1,8 millió új járműre esett vissza. Az importált autók értéke is 12,8 százalékkal csökkent 2024-ben.

Az idei évben leginkább Donald Trump amerikai elnök politikája kelt bizonytalanságot: nemrég azzal fenyegetőzött, hogy 25 százalékos importvámot vet ki az EU-ból érkező autókra. Erről április elején születhet döntés. Jelenleg 2,5 százalékos vámtétel vonatkozik az EU-ból az USA-ba irányuló autóimportra.

Magyarországba is belerúgott Trump a vámterveivel, de nem biztos, hogy az EU-nak érdemes visszaütni

Donald Trump azt az európai autóipart sújtaná 25 százalékos vámmal, amelynek Magyarország is fontos szereplője, hiszen az USA-ba közvetlenül és Németországon keresztül is termelnek a hazai gyárak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!