Kisiklatott villamosok: meglőheti a kormány a főváros CAF-beszerzését
Jönne egy csomó új villamos, ha lenne rá pénz. De most úgy tűnik, nincs.
Jönne egy csomó új villamos, ha lenne rá pénz. De most úgy tűnik, nincs.
Összesen 51 CAF-villamost rendelt a főváros Spanyolországból, a most megérkező első jármű még idén forgalomba állhat.
A BKV – a Fővárosi Önkormányzat pénztárcájából – idén csak a Széll Kálmán tér és a Hűvösvölgy között hajt végre nagy felújítást, ott 5,6 milliárd forintot költenek el.
Már 2019-ben megállapodott a bevásárlásról a kormány és a főváros, de eddig mégsem biztosította a forrást a kormány.
Budapest nem fogja tudni érvényesíteni a további CAF villamosokra szóló teljes vásárlási opcióját, mert nincs rá elég pénze. Kevesebb mint a felére viszont valahonnan teremtenek forrást – így néhány éven belül lehetnek új, alacsonypadlós villamosok Budapesten.
A Fővárosi Önkormányzatnak azonban csak a Margitszigeten van jogköre kivetni az adót, így – ha a képviselők megszavazzák – bár Karácsony Gergely betarthatja a 2019-es kampányban tett ígéretét, de az új adó nem lesz érvényes az egész városban
Miként lett Lengyelország az e-buszozás egyik fellegvára Európában?
A spanyol CAF-fal kötött villamosmegrendelés opciós keretéből újabb, 56 méteres villamos érkezett Budapestre. Ősszel áll forgalomba az 1-es vonalon.
Hamarosan véget ér a 2015-16-ban Budapesten forgalomba állított spanyol villamosok gyártói karbantartása, a munkát a BKV saját embereinek kell átvenni, ráadásul a közlekedési vállalatnak rengeteg alkatrészt is vásárolnia kell. 600 millió forintból kijött volna még kétévi karbantartás. A BKV-s karbantartók túlterheltek, de nem a CAF-okkal fognak legtöbbet küzdeni.
Az ablakok és ajtók felett jelentek meg rozsdás foltok. A gyártó azt ígéri, hogy garanciálisan javítják a hibát.
A közel 6 milliárd forintból felhúzott kocsiszínnel akadnak problémák.
Feltámasztották a villamost Luxembourgban, és nem is akármilyen formában. A vadonatúj pályán a CAF formatervezett szerelvényei viszik nemsokára az utasokat.
Eddig csak hétvégén jártak az 1-esre a Nagykörúton villamosai, nyár elejétől már munkanapokon is fognak.
A tervek szerint még idén elindulhat a villamosközlekedés Luxemburg fővárosában, Luxembourgban. Ahogy sok más városban, itt is jártak korábban villamosok, amelyeket a hatvanas évek első felében állítottak le véglegesen. A vadonatúj vonalra a spanyolországi CAF gyárt olyan villamosokat, amelyek egyes szakaszokon felsővezeték nélkül is képesek lesznek közlekedni.
Forgalomba állították az első hosszú CAF-villamost a budapesti 1-es vonalon. Egyelőre egy új szerelvény jár a Bécsi út és a Fehérvári út között, így figyelnie kell a menetrendet annak, aki utazni akar a 56 méter hosszú villamoson.
Megvan a hosszú CAF-villamosok típusengedélye valamint az első szerelvény üzembe helyezési engedélye. Utóbbival március végétől lehet utazni a budapesti 1-es vonalon. A főváros összesen 12 hosszú CAF-ot vásárolt, valamennyi az 1-esen jár majd. Kilenc jármű már megérkezett.