Brutális vámot fizethet idén az amerikai piacért a Stellantis
A veszteségek tovább fokozhatják a cégcsoportra nehezedő politikai, gazdasági és munkavállalói nyomást.
A veszteségek tovább fokozhatják a cégcsoportra nehezedő politikai, gazdasági és munkavállalói nyomást.
Mivel a magyarországi autóipar szorosan kötődik a német megrendelésekhez, ez a mi gazdaságunknak is rossz hír.
Tovább mélyülő nehézségekkel néznek szembe a nagy európai gyártók.
Egerben gyárthatnak sebességváltókat, ha már Németországban csak a pénzt viszi ez az üzletág.
A vártnál így is jobb negyedéves adatokat közölt a cég.
Idén nem indult be a tömegtermelés Szegeden, de ki sem használják a kapacitásokat az első két évben. Bezzeg Törökországban.
A beruházás a Zalazone tesztpálya köré fog összpontosulni.
Gyökeresen átalakul a járműtervezés gyakorlata, s ebben egy magyar startup, a Shapr3D is meghatározó szerephez jutott. Közben gyorsan terjed a mesterséges intelligencia használata is.
A magyarországi potenciális beszállítók tapasztalatai alapján a villanyautók (EV) gyártására való átállás sokszor inkább vergődésnek tűnik. A cégek az EV-iparban való szerepvállalásának lehetőségeit és realitásait mérte fel egy friss magyar kutatás.
Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.
Az ötvenes évek elejének a szintjén vannak.
A Halms Debrecenben már jelen van, most Miskolcon épít új üzemet.
A kínai autógyártó szédületes tempóban tarolná le az Európai Unió piacát, ebben játszhat kulcsszerepet a szegedi gyár és a budapesti fejlesztési központ. De felmerülhet egy újabb akkugyár telepítése is.
Kína pedig mostanra korántsem olyan olcsó, mint volt.
A BMW több mint negyvenezer amerikainak ad munkát.
„Az európai autópiac öt éve hanyatlásban van. Ez az egyetlen jelentős terület, amely nem tért vissza a Covid előtti szintjére” – jelentette ki John Elkann, a Stellantis főnöke.
Az új szabályozás szerint az elkövetkezendő két évben a gyártók a gépjárművek és alkatrészek importjára kivetett 25 százalékos vám egy részét visszaigényelhetik majd.
A Fehér Ház enyhít az importalkatrészek vámjain, illetve finomítják a rendszert.
A bónusz mértéke az itteni jóval alacsonyabb bérszínvonalhoz igazodik.
Friss adatok mutatják, hogyan és mennyire alakítja át az elektromos szegmens az autónagyhatalmi játszmákat. Globálisan Kína, Európában pedig a Volkswagen tör éppen előre.