Néhány száz forintos tétellel indulna az azonnali átutalás?
Állítólag megvárnák, amíg a rendszer zökkenőmentes lesz.
Állítólag megvárnák, amíg a rendszer zökkenőmentes lesz.
A CIB Bank több mint 200 ezer ügyfele használja már a pénzintézet mobilalkalmazását, legtöbbször egyenleglekérdezésre vagy eseti átutalásra. A felhasználók havonta átlagosan 13-14 alkalommal lépnek be az alkalmazásba – közölte a pénzintézet.
Van, ahonnan több településsel távolabb kell utazni, hogy pénzhez jussanak.
A takarékok áramvonalasítása a leromlott állagú épületekben, veszteséggel működő kirendeltségek bezárásával jár. A kistelepüléseken nem tudják, hogyan lehet pótolni a sokaknak az egyetlen bankolási lehetőséget jelentő szolgáltatást. Mindkét oldal azt mondja: hiányzik rá a pénz.
A pénzügy és a technológia összefonódásában rejlő lehetőségeket taglaló idei, mősodik Fintech Banking Summit konferencián hazai szakemberek mellett izraeli fintech-guruk és vállalkozások mutatták meg, hogyan kerülhet egy kis ország természeti kincsek nélkül is elsők közé a gazdasági innovációban.
Bár szíve szerint több időt szánna a családra és alvásra, az átlagmagyar mindennap majdnem egy órát pazarol ügyintézésre, mely alig kevesebb, mint amennyit a gyerekeivel tud tölteni – derül ki a Nagy Időbevallás című kutatásból.
A hazai lakosság jelentős része még igényli a személyes kiszolgálást, ha pénzügyekről van szó. A Budapest Bank friss, reprezentatív felméréséből kiderült: a banki mobilalkalmazások egyelőre kiegészítő szerepet játszanak az eddig megszokott csatornák mellett, ugyanakkor jelentős lehetőség rejlik bennük, ha csak a potenciális felhasználók számát tekintjük.
Hozzáférést kér a bankoktól felhasználói bankszámláinak bizonyos adataihoz a Facebook – ha a felhasználó is beleegyezik. Az ügyfelek így SMS helyett Messengeren kaphatnak értesítést a kártyatranzakciókról, vagy például lekérdezhetik bankszámlájuk egyenlegét a Facebook üzenetküldőjében. De nagyon rosszul cseng ez éppen akkor, mikor a Facebookról több ízben is kiderült, hogy nem mindig bánik megfelelő gondossággal a felhasználók adataival.
Az online vásárlás és banki ügyintézés mellett a megtakarítások során is egyre inkább teret nyerhetnek a webes felületek és telefonos alkalmazások.
Észrevétlenül csúszhatnak ki a kezünkből a forintok a bankoláskor, de ha odafigyelünk, akkor csak a bankszámlán évi több mint tízezer forintot takaríthatunk meg. Egy lakáshitelen pedig akár milliókat.
A WannaCry árnyékában a világ megfeledkezett egy hasonlóan komoly biztonsági résről, mely a mobilcégek SMS szolgáltatásait érinti. A G Data szerint a sérülékenység segítségével a banki azonosító kódokat tartalmazó SMS üzeneteket sikerült más telefonszámra átirányítani, és így a bűnözők pénzt tudtak lopni német bankszámlákról. A biztonsági rést már 2014-ben felfedezték, de idén használták először.
Már ha teljesül a világ egyik legnagyobb fintech cégének terve, amely tíz éven belül 2 milliárd ügyfelet vizionál magának. Ez nem is tűnik olyan elrugaszkodottnak, tekintve hogy a 450 millió már most is megvan.
A negyedik ipari forradalom átalakítja a bankolás világát. Tőlünk nyugatabbra már nyithatunk bankszámlát a neten is, itthon egyelőre személyes jelenlétre is szükség van, hogy a szerződés érvényes legyen. Egyelőre, mert ezt a forradalmat, a digitalizáció forradalmát nem lehet megállítani.
Online kiszolgálást, alacsony költségeket és átláthatóságot várnak el leginkább a magyarok a bankoktól, nem pedig a bürokratikus nyűgöt, amit a bankfiókok kínálnak ügyintézés címén – derült ki egy felmérésből. A válaszadók markáns véleménye alapján kiemelten fontos lenne itthon is, hogy a fiók felkeresése nélkül lehessen számlát nyitni és bankot váltani.
A Miniszterelnökségen még tavaly is közpénzből fizették ki a dolgozók számlavezetési díját, fejenként havi ezer forintot. Lázár hivatala azzal védekezett, hogy az új közszolgálati szabályzatról az egyeztetések még folynak, az új szabályzat elkészítése során pedig figyelembe veszik majd a korábbi kormánydöntéseket.
A tranzakciós illeték lesújtó hatással volt a bankpiacra, két év alatt 430 ezer bankszámlát szüntettek meg a háztartások. Sokan már a fizetésüket is inkább készpénzben kérik. Jön a betörők fénykora, az otthon lévő készpénz mennyisége 32 százalékkal nőtt az elmúlt időszakban.
Továbbra is alacsony a bankváltások száma a hazai lakosság körében, az ügyfelek háromnegyede az elmúlt 10 évben még egyszer sem váltott pénzintézetet – derült ki a Budapest Bank megbízásából készült kutatásból . Mindez felülmúlja az élet egyéb területein mutatott hűségünket is: ritkábban cseréljük le bankunkat, mint például munkahelyünket vagy partnerünket. A felmérésből arra is fény derült, hogy a havi kétszeri ingyenes készpénzfelvétel lehetősége alig változtatott a lakosság pénzügyi szokásain az elmúlt évben.
Rengeteg számszerűsíthető paraméter (kamatok, hitel, betét, számla) határozza meg a banki szokásainkat, melyek a bankoknak és a velük kapcsolatban álló ügyfeleknek is fontosak. Sokkal kevesebb szó esik azonban arról a számokkal nem kifejezhető tényezőtől, amely az egész együttműködés alapja. Minden bank számára az ügyfél bizalma a legértékesebb, ami a jelen és a jövő megoldásait jelentő elektronikus megoldások kulcsa.
Egyelőre kevés ügyfél használja bankoláskor az internetes szolgáltatásokat, pedig ezzel faraghatnának a költségeiken.
Hiteltörlesztésre megy a legtöbb pénz. Új, rendszeres pénzügyi mutató publikálását kezdte meg a Bankmonitor.hu