#cégautó

A cégautók tartják életben a hazai autópiacot
 

A cégautók tartják életben a hazai autópiacot

A flottás rendelések tartják életben a piacot, a cégautók üzembe helyezésének száma 20 százalékkal nőtt az első négy hónapban az egy évvel korábbihoz képest, ezzel változatlanul a vállalati szegmens vásárlásai adják a magyarországi gépkocsi-értékesítés közel háromnegyedét - írta a Világgazdaság kedden.

MTI MTI

A kkv-k sokat foghatnak a cégautókon
 

A kkv-k sokat foghatnak a cégautókon

Számottevő különbségek mutatkoznak a cégautók lízingdíjában a vállalatok nagyságát vizsgálva – derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., elemzéséből. A vállalat méretének növekedésével alacsonyabb autónkénti havi ráfordítások a jellemzőek, de már a kis- és közepes vállalatok is jelentős költségcsökkentést érhetnek el a megfelelően választott flottakezelő partner segítségével.

hvg.hu hvg.hu

Bevételkiesést hozhat a belga cégautóadó
 

Bevételkiesést hozhat a belga cégautóadó

Az áfabevétel várható visszaesése miatt a várttal ellentétes költségvetési hatást fejthet ki Belgiumban a cégautók adóztatásának új rendszere, amely elsősorban a nagyobb járművekre rótt terheket növeli - vélte hétfői írásában a La Libre Belgique című brüsszeli napilap.

MTI MTI

Napi Gazdaság: több ezer autót bérel az ORFK
 

Napi Gazdaság: több ezer autót bérel az ORFK

Az ORFK több mint háromezer, az opciós tételekkel együtt közel négyezer, használt és új autóból álló flotta kezelésére, bérletére írt ki közbeszerzési eljárást. A kormány határozatában évi 3,9 milliárd forintos kötelezettségvállalást hagyott jóvá a rendőrség számára.

hvg.hu hvg.hu

Top 10 juttatásautó Magyarországon
 

Top 10 juttatásautó Magyarországon

A juttatásként adott cégautók piacán jelentős a márkához fűződő presztízs, de az ár is. A rangsort fölényesen vezeti a Skoda Octavia, amely megduplázta jelenlétét a juttatásautók piacán egy év alatt - derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámából - derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámából.

Biró Csongor Biró Csongor

Egyre jobban megéri cégautót bérelni?
 

Egyre jobban megéri cégautót bérelni?

Visszaigényelhetővé válik a lízingelt és bérelt személygépjárművek bérleti díjának általános forgalmi adója, ami a növekvő adóterheket kompenzálva jelentősen növelheti jövőre a vállalatok autó beszerzési kedvét. A LeasePlan Hungária Zrt. szerint már 12 százalékos üzleti használat esetén is olcsóbban bérelhetők 2012-től a cégautók.

hvg.hu hvg.hu

Levonható lesz az autók lízingdíjának áfája
 

Levonható lesz az autók lízingdíjának áfája

A cég által lízingbe vett autó havi lízingdíjában lévő áfa levonható lesz januártól, de arányosítani kell a magáncélú és a céghasználatot - mondta Balog Ádám a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért felelős helyettes államtitkára a Magyar Lízingszövetség által szervezett rendezvényen.

MTI MTI

Cégautóadó: milyen cégautóval járhatnak jól?
 

Cégautóadó: milyen cégautóval járhatnak jól?

Az új cégautóadó-tervezet szerint az eddigi, tisztán a motorok lökettérfogatán alapuló számítás helyett a motor teljesítményt és a környezetvédelmi besorolást veszi majd figyelembe a szabályozás. A többek között szén-dioxid-kibocsátási határértéket is megállapító európai kibocsátási normák szerinti besorolás képezheti majd az adószámítás alapját.

unknown unknown

Melyik a tíz legnépszerűbb munkacégautó?
 

Melyik a tíz legnépszerűbb munkacégautó?

A korábbi évekhez hasonlóan 2010-ben is az ár-érték arány határozta meg a munkacégautók rangsorát. A zömében kis- és alsóközépkategóriás autókból álló kategóriát továbbra is a Ford Focus és az Opel Astra vezeti, a Suzuki azonban lekerült a dobogóról. Helyét a feltörekvő, ráncfelvarráson átesett Skoda Fabia foglalta el. A toplista első tíz helyén új belépő a Renault Fluence, a tavalyi 26. helyről tört fel a Hyundai i30 - derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámából.

hvg.hu hvg.hu

Melyek a legnépszerűbb cégautómárkák Magyarországon?
 

Melyek a legnépszerűbb cégautómárkák Magyarországon?

A Magyarországon forgalomba helyezett új személyautók száma 2010-ben negatív rekordot döntött: alig több mint 43 ezer új személyautót helyeztek forgalomba. Ez 72 százalékos visszaesés a válság által már részben érintett 2008-as évhez képest és 28 százalékos a 2009-es adathoz képest. A magyar cégautópiac a válság évei alatt átrendeződött. Új márkák kerültek az élvonalba, a korábbi egyeduralkodók, mint például a Suzuki, hátracsúsztak. A Hyundai három és fél éve még a 22. volt a rangsorban, 2011 első negyedéve végén már a 9. helyen állt. A piac annyira kicsi, hogy két-háromszáz darabos beszerzések képesek teljesen felborítani a sorrendet. Ma azon márkáknak fut a szekér, ahol odafigyeltek a flottapiacra.

Biró Csongor Biró Csongor

Megéri használt cégautót vásárolni?
 

Megéri használt cégautót vásárolni?

Az autópiacon az új flottavásárlások dominálnak, de a kevésbé tőkeerős, főleg az induló vállalkozásoknál bevett gyakorlat a néhány éves négykerekűek beszerzése – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.

unknown unknown

Mennyire lopják a cégautókat?
 

Mennyire lopják a cégautókat?

A céges autóflották jelentős vagyont képviselnek. Kérdés, mennyire vigyáznak a tulajdonosok erre a vagyonra, vagy inkább csak a szerencsére bízzák magukat – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.

unknown unknown

Milyen autóval járnak a miniszterek? Erősen titkolják
 

Milyen autóval járnak a miniszterek? Erősen titkolják

2010-ben 703 millió forintba került az adófizetőknek az állami autóflotta fenntartása. Eközben idén csak a frissítésre 600 milliót fordít a kocsikat üzemeltető Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság, korábbi nevén Központi Szolgáltató Főigazgatóság (KSZF). Négykerekűekre a legtöbbet a Miniszterelnöki Hivatal és a Közigazgatási Minisztérium költ, a terrorelhárítók pedig szeretik a luxust. Az EU soros elnöksége az állami Audikat és Saabokat szaporította.

unknown unknown

Hol vannak a zöld flották?
 

Hol vannak a zöld flották?

A HVG Cégautó 2011 különszámból kiderül, a magyar döntéshozók számára egyelőre nem kiemelten fontos kérdés a környezettudatosság. Némi változás mindenesetre már látszik: egy kormányrendelet szerint áprilistól a jármű károsanyag-kibocsátása és energiahatékonysága is bírálati szempont a közbeszerzéseknél.

unknown unknown

Melyek a legnépszerűbb flottaautók?
 

Melyek a legnépszerűbb flottaautók?

A céges parkokban 2010-ben a Ford, a Skoda és az Opel a legnépszerűbbek. A LeasePlan statisztikái szerint a Focus, az Octavia és az Astra különösen kedvelt. A LansonCom vezetője is ugyanezen márkákat említi elsőként, ha az ügyfelek a tanácsát kérik – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.

unknown unknown

Mi a dolga a flottakezelőnek?
 

Mi a dolga a flottakezelőnek?

Az autók üzemeltetésével kapcsolatban szigorúbb szabályokat vezettek be a cégek 2010-ben - derül a ki a HVG Cégautó 2011 különszámból. Ezek arra irányulnak, hogy a kocsik állaga ne romoljon, a fogyasztásukat alacsony szinten tartsák. Hanyag autókezelés esetén általában komoly az értékcsökkenés.

unknown unknown

Kinek éri meg a flottakezelés?
 

Kinek éri meg a flottakezelés?

Általános tapasztalat, hogy míg a 3–15 autóból álló flottillákat rendszerint közvetlenül szerzik be a cégek, a nagyobbak üzemeltetésére igénybe vesznek flottakezelőt, ez pedig nem kis szám, legalább 30 ezer járműt gondoznak flottakezelők – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.

unknown unknown

Fellendült a cégautópiac
 

Fellendült a cégautópiac

Tavaly több nagy cégautóflotta megújult, és 2011-re is egyre többen terveznek nagyobb méretű autóvásárlást – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból. Bár a cégautópiac fellendült, a lassú gyarapodás csak az ésszerűség és a takarékosság keretei között történik – még nem heverték ki a válságot a hazai vállalkozások.

unknown unknown

Cégautó: kinek, milyen kocsi dukál?
 

Cégautó: kinek, milyen kocsi dukál?

A cégautó továbbra is az egyik legalapvetőbb juttatási forma a vállalatoknál, még akkor is, ha egyre több cég dönt úgy, hogy nem él ezzel az ösztönzéssel - derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.

unknown unknown

Euró, frank vagy forint? Hogyan finanszírozzák a cégautót?
 

Euró, frank vagy forint? Hogyan finanszírozzák a cégautót?

A kevesebből harapott relatíve nagyot tavaly a magyarországi flottaautó-értékesítési piac: az eladott mintegy 43,5 ezer személyautó kétharmada cégekhez került. Ezzel némiképp javult az autós lízingvállalkozások helyzete, hiszen 2009-ben a 2008-as válságévhez képest 50 százalékos volt a visszaesés, ami a nagyobb és jobb tőkehelyzetű flottacégeknél csak megszorításokkal járt, a kisebbeknél azonban – refinanszírozási háttér híján – csődöt vagy csődközeli helyzetet okozott – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.

unknown unknown