#fuvarozás

Enyhül az üzemanyaghiány, de a karácsonyi szállításokat ez nem rázza rögtön helyre
 

Enyhül az üzemanyaghiány, de a karácsonyi szállításokat ez nem rázza rögtön helyre

Az ársapka kivezetésével a lakosság elkezdte visszafogni a tankolásait, így ha az üzemanyag-ellátás még nem is tudott helyre állni, legalább a túlfogyasztás enyhül. Ez azonban csak részben vigasztalja a közúti fuvarozó szakma képviselőit, akik egyszerre továbbra is csak a tizedéig tölthetik a kamionok tankját, miközben pont most kéne sokkal többet hajtani a járgányt, hogy eleget tudjanak tenni az év végi csúcsszezon megrendeléseinek.






Az álló kamion nem jó kamion
 

Az álló kamion nem jó kamion

Többéves csökkenés után tavaly ismét bővülésnek indult az európai közúti áruforgalom. Bár a vasúti vagy vízi szállítással kombinált megoldások súlya is jelentősen növekszik, a kamionos fuvarozás egyelőre a teljes szektor átlagán felül teljesít. A kapacitások azonban szűkösek, a fuvarpiaci szereplőket sok tényező sújtja – ebben a helyzetben nagy szerep jut a logisztikai szolgáltatóknak, amelyektől az ügyfél „mindössze” annyit vár, hogy az áruját gyorsan és hatékonyan célba juttassa. Bevált gyakorlatok az ágazat egyik meghatározó szereplőjétől.

Raben Group Raben Group



Újabb hungarikum: célegyenesben Európa legnagyobb vasúti termináljának építése
 

Újabb hungarikum: célegyenesben Európa legnagyobb vasúti termináljának építése

Már állnak a konténerátrakó óriásdaruk az ukrán határnál található fényeslitkei East-West Gate (EWG) intermodális terminálon, amely Európa legnagyobb, 5G-technológiát és zöld energiát használó ilyen szárazföldi létesítménye, egyúttal az Ázsia és Európa közötti vasúti áruforgalom új csomópontja lesz. A próbaüzem 2022 első negyedévében kezdődik, a második negyedévben pedig indulhat, immár élesben a munka. Az egy év alatt megépülő EWG jelentőségét jelzi, hogy szakemberek szerint az visszahelyezi Magyarországot a logisztika világtérképére.

East-West Gate East-West Gate





Betehet az újabb hullám a hazai fuvarozó cégeknek
 

Betehet az újabb hullám a hazai fuvarozó cégeknek

Hiába nem vonatkozik a teherszállításra a határzár, ha a sofőrök nem kamionnal jönnek haza, két hét karantén, vagy két drága teszt vár rájuk, amit a cégek nem biztos, hogy fognak tudni fizetni. A koronavírus mellett a szürkefuvarozók is próbára teszik a vállalkozások fennmaradását.

hvg.hu hvg.hu