#hajózás










Hogyan történhetett a verőcei baleset és kellenek-e szigorúbb szabályok a magyar hajózásba?
 

Hogyan történhetett a verőcei baleset és kellenek-e szigorúbb szabályok a magyar hajózásba?

Nem lesz könnyű dolga a rendőrségnek, hogy megállapítsa a szombat éjszakai tragikus verőcei hajóbaleset pontos okait, a kishajókon ugyanis nem kötelező a menetrögzítő rendszer, amiből következtetni lehetne azok mozgására. Ezen kívül azonban a folyami hajózásnak Magyarországon nagyon komoly szabályai vannak, amit ha betartanak, akkor ritkán fordulnak elő balesetek. Hogy mégis mi történhetett Verőcén, arról egy szakértővel beszélgettünk.








15 naponta visznek el egy tiszai álomhajót, százmilliós a veszteség, ezért B-tervhez nyúl a Mahart
 

15 naponta visznek el egy tiszai álomhajót, százmilliós a veszteség, ezért B-tervhez nyúl a Mahart

Kívülálló okokkal magyarázzák, hogy eddig csak veszteséget termelt a közel ötmilliárd állami forintból megvalósított tiszai nyaralóhajózási program. A Mahart Zrt. most B-tervvel reméli fellendíteni a programot: szállásként is kínálja a kikötőben álló folyami jachtokat, és akár egy napra is kiadja majd a hajókat. Az idei szezonban egy hajót átlagosan 15 naponta vittek el a vendégek, átlagosan négy napra.

MTI/hvg.hu MTI/hvg.hu