Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
A tömegközlekedést és a teherszállítást biztosító hajókat kivéve április elsejétől csak kibocsátásmentes vízi járművekkel lehet a csatornákon csónakázni.
Amszterdam április 1-jétől környezetvédelmi célból kibocsátásmentes övezetet hoz létre a csatornák belvárosi szakaszain közlekedő hajókra vonatkozóan – derül ki az amszterdami városvezetés honlapján közzétett közleményből.
A városvezetés szerint a kibocsátásmentes zóna Amszterdam belvárosi csatornahálózatán minden nem menetrend szerint közlekedő, illetve nem tömegközlekedést vagy teherszállítást bonyolító, turisztikai vagy magánhasználatú, de kedvtelésből tartott vízi járműre vonatkozik.
„A belvárosi zónában csak károsanyagkibocsátás-mentes sétahajók közlekedhetnek” – fogalmaztak. Átmeneti rendelkezések és kivételek lesznek az átmenő vízi utak esetében – tájékoztattak.
A zónába április elsejétől csak érvényes engedéllyel rendelkező elektromos, hidrogénhajtású motorokkal felszerelt vagy kézi hajtású hajók és csónakok hajthatnak be – közölték, majd hozzátették: érvényes matricával rendelkező hibrid meghajtású hajók és csónakok a zónán belül csak villanymotor használata mellett közlekedhetnek.
A városvezetés tájékoztatása szerint 2025 végéig minden amszterdami belvízi úton közlekedő – nem átmenő forgalmat bonyolító – személyszállító hajónak kibocsátásmentessé kell válnia. A kompoknak ezt a célt 2030-ra kell teljesíteniük. Az új szabályokat megszegők kezdetben figyelmeztetést kapnak, rájuk a hatóságok nyártól pénzbírságot szabhatnak ki.
Jelenleg 15 elektromos töltőállomás érhető el Amszterdam csatornáinak belvízi szakaszain. Ezek számát a következő két évben legkevesebb háromszázra, 2030-ig 2500-ra kívánják növelni – tájékoztattak.
Amszterdamban körülbelül 14 ezer turisztikai célú, illetve magánhasználatú hajó van regisztrálva. A mintegy 600, tömegközlekedést is bonyolító személyszállító hajó közül 500 már elektromos motorral közlekedik.
(MTI)
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.
Közel 36 millió eurót, azaz mintegy 14 milliárd forintot kér a felszámoló a Dunaferr padlót fogott hengerművének életképes részeiért.
Az viszont még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A magyar miniszterelnök hatalma veszélyben van, de nem úgy, ahogyan azt várnánk.