Magyarországra hozzák a jövő drónjait, ezek már sokkal tovább repülnek
Valamiért három cég is Magyarországon értékesítene hidrogénmeghajtású drónokat, amelyek sokkal tovább képesek repülni, mint a ma kapható eszközök.
Valamiért három cég is Magyarországon értékesítene hidrogénmeghajtású drónokat, amelyek sokkal tovább képesek repülni, mint a ma kapható eszközök.
A tisztán elektromos hajtásláncú kamion erejével nem lesz gond, de a hatótávja még nem túl nagy.
Az első- és a második generációs Mirai külseje között semmi hasonlóságot nem lehet felfedezni. És milyen jól van ez így.
Nem csalás, nem ámítás, ezt a Toyotát tényleg pár perc alatt fel lehet tölteni. És bár villannyal megy az autó, mégsem árammal kell táplálni, hanem valami sokkal izgalmasabb anyaggal, amiből a végén aztán víz lesz.
Az újdonságot villanymotorok hajtják, de azok nem nagy és nehéz akkumulátorból nyerik a működésükhöz szükséges energiát.
Ezen a mozgáskorlátozottaknak fenntartott helyen egy igen ritka, csak vízpárát kipöfögő autó parkolt.
Ők természetesen az ellátási láncban kívánnak jó helyzetbe kerülni: hidrogénkutak, fejlesztés és újrahasznosítás.
A Stanford Egyetem kutatói kidolgoztak egy eljárást, amivel már a tengerek vizét is könnyen fel tudják hidrogénre és oxigénre bontani.
A stuttgarti gyártó újdonsága hidrogénnel és akkumulátorban tárolt energiával is működhet.
A belső égésű motorral szerelt járművek tömeges lecserélését a hidrogénhajtás elterjedése is elhozhatja. Csak még nagyon drága a technológia.
Emlékeznek még Szalacsi Sándor tételmondatára, miszerint a szerkezet „a vízbűl veszi ki az oxigént”? Megfordítva ugyan, de lényegében ilyen elven működik a Hyundai Nexo, a márka futurisztikus, üzemanyagcellás autója. Kipróbáltuk.
A hidrogénban tárolt energiával működő autóra igen komoly támogatást ad az állam, de egyelőre sajnos csak a gyártó hazájában.
Ebben a dél-koreai autóban nem akkumulátorokban, hanem hidrogénben tárolják az energiát. Annak minden előnyével és hátrányával.
A környezetbarát autózás nem mindenhol egyenlő az akkumulátoros villanyautókkal. Akad alternatíva is.
Hidrogént előállító és szén-dioxidot átalakító elektrokémiai reaktorokat fejleszt a ThalesNano és a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) egy uniós támogatással induló projektben.
A bajor gyártó a biztos siker érdekében egyszerre több vasat tart a tűzben. Mutatjuk, melyeket.
Ha minden kamion utastere így nézne ki, akkor vélhetően azonnal tömegek szeretnének kamionsofőrök lenni.
Nagyon úgy tűnik, hogy a közeljövőben szerencsére nemcsak a személyautók, hanem a hatalmas teherautók is egyre zöldebbek lesznek. És itt most nem a fényezés színére gondolunk.
Nagy áttörést értek el az energiaforrásként szolgáló hidrogén szállításában az ausztrál kormány tudományos ügynökségének (CSIRO) kutatói.
Németországban fut majd az első olyan vonat, amely semmilyen szennyező anyagot nem bocsát ki; a hidrogénhajtásnak köszönhetően kizárólag gőzt enged a levegőbe.