Hogy mosson kezet a gyerek, ha több iskolában még szappan sincs?
Nemhogy kézfertőtlenítő, még szappan sincsen több iskolában, pedig a gyakori kézmosás, amellett, hogy az alapvető higiéniai rutin része, a kórokozók terjedését is megelőzheti.
Nemhogy kézfertőtlenítő, még szappan sincsen több iskolában, pedig a gyakori kézmosás, amellett, hogy az alapvető higiéniai rutin része, a kórokozók terjedését is megelőzheti.
Az Európai Bizottság hétfőn kiadott országjelentése aggasztónak írja le a magyarországi tanárhiányt. Ennek egyik okaként az alacsony pedagógusbéreket jelöli meg, és ezt ábrával bizonyítja.
A testnevelő-tanárokat továbbképzik, hogy oktatni tudják a sportágat.
Nincs hatásköre állást foglalni a NAT ügyében – válaszolta Szél Bernadettnek az alapvető jogok biztosa.
Az iskolaérettségi vizsgálat felülvizsgálatáról szóló kérelmek közel háromnegyedéről döntött eddig az Oktatási Hivatal.
Titoktartási kötelezettséget vezettek be az iskolaérettségi vizsgálatoknál.
Széles körben váltott ki hatalmas felháborodást a Nemzeti alaptanterv legújabb változata. Kritikusai szerint politikai szempontok írták felül benne a szakmai elgondolásokat.
Teljesen félrecsúszott a NAT-vita, amikor az nem szakmai, hanem politikai síkra terelődött, egyfajta hazafiság-versennyé vált. Az előíró-utasításos felfogás helyett sokkal jobb lenne több szabadságot adni az irodalomtanároknak abban, hogy milyen műveket vesznek elő az órákon. Mondjuk, érdemes lenne megnézni az erdélyi magyar tantervet: abban csak javasolt művek vannak, és azok között sem szerepel sem Nyirő, sem Herczeg, de nincs is tiltva egyik sem. Az írók politikai megnyilvánulásait pedig le kellene hántani a műveik megítéléséről, hogy csak az irodalmi minőség számítson.
A 2016-ban a „kockásinges” tiltakozó hullám egyik elindítójaként ismert miskolci Herman Ottó Gimnázium tanárai ezúttal a társadalomhoz intéztek kérdéseket a Nemzeti alaptantervről.
A Nemzeti alaptanterv megpróbál elfogulatlanul, illetve kiegyensúlyozottan tekinteni a régió 20. századi magyar irodalmára – állítja az irodalomtörténész.
A Civil Közoktatási Platform (CKP) is állásfoglalást adott ki az új NAT-ról. Annak visszavonását javasolják.
Kiderült, hogy nem új, csak a régi módosítása, de csökkenek a diákok terhei és marad a médiaismeret óra. Megjelent Wass Albert kötelező tananyagként.
Minden esetet egyedileg vizsgálnak meg.
Figyeljünk az osztályzatok miatt szorongó tanulókra – írják.
Csak minden tizedik gyerek számára öröm a tanulás. Összehasonlító kutatás készült az európai gyerekek terveiről. A magyar gyerekkor nem igazán felhőtlen.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke szerint sokkal nagyobb összeget kellene a magyarországi iskolákra költeni, ez a mostani csak “csepp a tengerben”.
Eltörölnék az életpályamodellt, visszaadnák helyi szintre az iskolák fenntartását, a minimálbérhez rögzítenék a pedagógusbéreket. A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) 18 oldalban foglalta össze, hogy melyek az oktatási rendszer hibái és megfogalmazta javaslatait is. A következő hetekben országszerte fórumokon beszélik át a dokumentumot.
Már csak néhány napjuk van kérvényt írni azoknak a családoknak, akik nem szeretnék iskolába küldeni a hatodik évet betöltött gyereküket.