#iskola


A koronavírus elindíthatna akár egy valódi oktatási reformot is
 

A koronavírus elindíthatna akár egy valódi oktatási reformot is

Az iskolabezárás miatt akár észre is vehetné az oktatási rendszer, hogy 2020-at írunk. Technológiailag majdnem minden adott lenne ahhoz, hogy korszerű távoktatásra álljunk át ideiglenesen, ám változtatni kell a pedagógiai szemléleten, s ez már nehezebb ügy. A hátrányos helyzetű térségekben persze nem biztos, hogy a diákok hozzáférnek a nethez, és az sem bizos, hogy van megfelelő eszközük ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a távoktatáshoz. Bemutatunk néhány olyan platformot, amit bármely iskola használhat.






PDSZ: Igenis be kell zárni az iskolákat!
 

PDSZ: Igenis be kell zárni az iskolákat!

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerint be kell zárni a közoktatási, köznevelési intézményeket. A közvéleményt megtévesztőnek és pánikkeltőnek tartják Gulyás Gergely szerdai állítását a tanév esetleges megismétléséről.

hvg.hu hvg.hu

A kormány megtiltotta a rendkívüli szünetet az iskolákban
 

A kormány megtiltotta a rendkívüli szünetet az iskolákban

Szerdán a Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta, hogy a koronavírus miatt nem zárják be az iskolákat. Egy szerda éjjel megjelent rendeletben viszont meg is tiltották, hogy az igazgatók szembemenjenek velük. A kötelező házi karanténba kerülőkről a polgármesterek kötelesek gondoskodni.

hvg.hu hvg.hu





Gyarmathy Éva: Karanténba az oktatással!
 

Gyarmathy Éva: Karanténba az oktatással!

Magyarországon még hivatalosan nem zárták be az oktatási intézményeket, miközben már konferenciákat és tudományos üléseket és a március 15-i ünnepségeket is lemondták. Pedig az előbbiekben sokkal jobban terjed a vírus. Tulajdonképpen nem is kellene kinyitni az iskolákat. Vélemény.

Gyarmathy Éva Gyarmathy Éva





„Ha a NAT egyik fele jó, a másik meg totál problémás, akkor ez egy dilettáns tanterv”
 

„Ha a NAT egyik fele jó, a másik meg totál problémás, akkor ez egy dilettáns tanterv”

„Miért állít engem olyan helyzet elé egy oktatáspolitikai dokumentum, hogy én annak ne tudjak megfelelni?” – teszi fel a kérdést a Nemzeti alaptantervre utalva Pethőné Nagy Csilla középiskolai magyartanár, tankönyvszerző. Szerinte egy szaktanárnak választania kell: vagy a NAT modern pedagógiát leíró bevezetőjéhez tartja magát, vagy a tartalmat leíró másik feléhez. Az egyiket mindenképp el kell szabotálnia, mert együtt nem lehet megtanítani a kettőt. Tankönyveinek a jogait szerette volna megszerezni az Oktatási Hivatal, de ő nem járult hozzá azok NER-esítéséhez.