Közel 850 millió tanulót érintenek az iskolabezárások világszerte
Az UNESCO szerint másfél milliónál is több magyar gyereknek kell otthon készülnie.
Az UNESCO szerint másfél milliónál is több magyar gyereknek kell otthon készülnie.
A digitális munkarendre való átálláshoz elengedhetetlen az adminisztrációs feladatok csökkentése, a határidős feladatok – köztük a NAT és a szakképzési reform – elhalasztása, és a tanároknak, szülőknek, diákoknak nyújtott segítség – írja a Civil Közoktatási Platform.
A legtöbb helyen izgalmas kihívásként tekintenek a tanárok a közoktatás digitális térbe helyezésére, napok óta az innovációs lehetőségeken gondolkodnak a tantestületek. Mindenképp egy nagy oktatási és szociális kísérletről van szó, aminek azért megvannak a veszélyei is: a leszakadó rétegek hátrányai várhatóan még inkább nőnek.
Az iskolabezárás miatt akár észre is vehetné az oktatási rendszer, hogy 2020-at írunk. Technológiailag majdnem minden adott lenne ahhoz, hogy korszerű távoktatásra álljunk át ideiglenesen, ám változtatni kell a pedagógiai szemléleten, s ez már nehezebb ügy. A hátrányos helyzetű térségekben persze nem biztos, hogy a diákok hozzáférnek a nethez, és az sem bizos, hogy van megfelelő eszközük ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a távoktatáshoz. Bemutatunk néhány olyan platformot, amit bármely iskola használhat.
Szaniszló Sándor szerint nem elég az iskolák bezárása, a XVIII. kerületben az óvodákat és a bölcsődéket is bezárják.
A független képviselő nem engedi iskolába gyermekeit, és ugyanerre buzdítja a többi szülőt is.
Ez csak a nagyszülőket veszélyeztetné. Úgyis mindenki beteg lesz, állítja Mihályi.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerint be kell zárni a közoktatási, köznevelési intézményeket. A közvéleményt megtévesztőnek és pánikkeltőnek tartják Gulyás Gergely szerdai állítását a tanév esetleges megismétléséről.
Szerdán a Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta, hogy a koronavírus miatt nem zárják be az iskolákat. Egy szerda éjjel megjelent rendeletben viszont meg is tiltották, hogy az igazgatók szembemenjenek velük. A kötelező házi karanténba kerülőkről a polgármesterek kötelesek gondoskodni.
Levelet kaptak a közoktatási intézmények az Emmitől.
Csehország, Szlovákia és Románia után a lengyelek is az iskolabezárás mellett döntöttek.
Csehországban szerda reggelig 64 ember szervezetében mutatták ki az új koronavírust. Ez egy nap alatt 26 új fertőzést jelent.
Két hétre bezárnak az iskolák, egyetemek, napközik és más oktatási intézmények az új koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében Görögországban.
Magyarországon még hivatalosan nem zárták be az oktatási intézményeket, miközben már konferenciákat és tudományos üléseket és a március 15-i ünnepségeket is lemondták. Pedig az előbbiekben sokkal jobban terjed a vírus. Tulajdonképpen nem is kellene kinyitni az iskolákat. Vélemény.
Kedd estétől tilos minden százfősnél nagyobb nyilvános rendezvény megtartása.
Az oktatási intézmények legalább két hétre bezárnak, mivel Spanyolországban is meredeken nő a fertőzöttek száma.
Az Európai Szülők Magyarországi Egyesülete (ESZME) szerint nemcsak az új, hanem a jelenlegi NAT-ot is vissza kell vonni, mert az úgy terheli túl a gyerekeket, hogy közben a legfontosabb készségek és képességek fejlesztése az iskolában nem történik meg. Ezért szerintük drasztikus lépésre is szükség lehet.
„Miért állít engem olyan helyzet elé egy oktatáspolitikai dokumentum, hogy én annak ne tudjak megfelelni?” – teszi fel a kérdést a Nemzeti alaptantervre utalva Pethőné Nagy Csilla középiskolai magyartanár, tankönyvszerző. Szerinte egy szaktanárnak választania kell: vagy a NAT modern pedagógiát leíró bevezetőjéhez tartja magát, vagy a tartalmat leíró másik feléhez. Az egyiket mindenképp el kell szabotálnia, mert együtt nem lehet megtanítani a kettőt. Tankönyveinek a jogait szerette volna megszerezni az Oktatási Hivatal, de ő nem járult hozzá azok NER-esítéséhez.