HVG Extra Business Business magazin

A 8K, avagy mit fejlesztenek egy jó iskolában?

A hagyományos tanterv különálló tantárgyakra épül, amelyeket magától értetődően fontosnak tartunk. A helyes kiindulópontnak viszont annak kellene lennie: mit kellene a tanulóknak tudniuk és mire kell képesnek lenniük - mutat rá a neves oktatási szakember, Ken Robinson, aki szerint az iskoláknak nyolc alapkompetenciát kellene fejleszteniük.

HVG Extra Business Business magazin

Miben és hogyan segíthet a figyelő hallgatás?

Napjainkban a hallgatás értékét alulbecsüljük, és többre tartjuk a beszédet a hallgatásnál. A cselekvést részesítjük előnyben, eltekintünk azonban azoktól az alapvető információktól, amelyek a saját helyzetünk és az előttünk álló kihívás mélyebb megértését biztosítanák.

HVG Extra Business Business magazin

Íme két magyar iskola, ahol újragondolták az oktatást

Vannak, akik szerint a mai közoktatás nem készíti fel a gyerekeket a jövő kihívásaira, mert a lexikális tudás mit sem ér, ha nem tudunk csapatban dolgozni, okosan érvelni és kiaknázni a kreativitásunkat. A Budapest School és a Bridge Bizniscool alapítói ezeknek a készségeknek a fejlesztésére indítottak saját iskolát, illetve műhelyt.

HVG Extra Business Business magazin

"Nem tudok kényszerből alkotni, csak szabadon”

Vannak, akiket a nyomás egyedi, izgalmas alkotásokra ösztönöz, másokat inkább blokkol és akadályoz a munkában. A HVG Extra Business cikksorozatának harmadik, befejező részében Panyi Zsuzsi iparművész mesél a kreativitás és a maximalizmus kapcsolatáról.

HVG Extra Business Business magazin

"Nem nézheti az ember sokáig közelről az alkotását"

Vannak, akiket a nyomás egyedi, izgalmas alkotásokra ösztönöz, másokat inkább blokkol és akadályoz a munkában. A HVG Extra Business cikksorozatának második részében Szombat Éva fotós mesél a kreativitás és a maximalizmus kapcsolatáról.

HVG Extra Business Business magazin

„A tökéletesség szubjektív dolog”

Vannak, akiket a nyomás egyedi, izgalmas alkotásokra ösztönöz, másokat inkább blokkol és akadályoz a munkában. A HVG Extra Business cikkében a reklámbizniszben dolgozó Kenczler Marci mesél a kreativitás és a maximalizmus kapcsolatáról.

HVG Extra Pszichológia Pszichológia magazin

Kreatív emberek: miért vonzódunk hozzájuk?

A kreatív kampány csokit vagy sört reklámoz. Saját kreativitásunkkal önmagunkat, életrevalóságunkat reklámozzuk, azt ígérve, hogy mellettünk könnyebb lesz fiatalosnak, játékosnak maradni. Sőt: izgalmas partnerrel maga a világ tűnik szórakoztatónak.

1 2 3 4 5
A szorongásáról mesélt, aztán összeesett és meghalt a színpadon egy komikus

A szorongásáról mesélt, aztán összeesett és meghalt a színpadon egy komikus

Két autó is kigyulladt az országban

Két autó is kigyulladt az országban

Hosszú Katinka világbajnok 200 vegyesen

Hosszú Katinka világbajnok 200 vegyesen

Új Ángyán-jelentés Bácskából: van, aki a semmiből lett földbirtokos

Új Ángyán-jelentés Bácskából: van, aki a semmiből lett földbirtokos

Irán halálra ítélt több állítólagos amerikai kémet

Irán halálra ítélt több állítólagos amerikai kémet

Aranyéremért vívhatnak Szilágyi Áronék a budapesti vébén

Aranyéremért vívhatnak Szilágyi Áronék a budapesti vébén

Fotó: Most egy keresztben a trélerre tett utánfutót kapcsoltak le a rendőrök

Fotó: Most egy keresztben a trélerre tett utánfutót kapcsoltak le a rendőrök

Elképesztő rekordot döntött meg a Bosszúállók: Végjáték

Elképesztő rekordot döntött meg a Bosszúállók: Végjáték

Nagy csata után vb-elődöntős a női pólóválogatott

Nagy csata után vb-elődöntős a női pólóválogatott

Kovács Zoltán most a finneknek ment neki, de inkább ne tette volna

Kovács Zoltán most a finneknek ment neki, de inkább ne tette volna

A Nép Szolgája nagyot nyert Ukrajnában

A Nép Szolgája nagyot nyert Ukrajnában

A címlapról ajánljuk