szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Köztük Magyarország is ellenzi, hogy bevezessék a szigorúbb környezetvédelmi normákat.

Franciaország, Olaszország és a Cseh Köztársaság, Bulgária, Magyarország, Lengyelország, Románia és Szlovákia az a nyolc uniós ország, amely az új Euro 7-es kibocsátási határértékek bevezetésének feleslegessége mellett érvel, mondván, hogy azok "túl ambiciózusak és irreálisak az autógyártók számára".

Az Európai Unió országai az Euro 7-es szabályozásról szóló tárgyalásokra készülnek, amely 2025-től szigorítaná a járművek szennyezőanyag-kibocsátási határértékeit, például a nitrogén-oxidok és a szén-monoxid tekintetében - írja a Reuters.

A nyolc ország a többi uniós tagállamnak küldött közös dokumentumában azt írta, hogy a törvény egyes részeit, köztük a szigorított kibocsátási korlátozásokat, teljesen el kellene törölni. Az ország szerint ezek a határértékek arra kényszerítenék az autógyártókat, hogy a kipufogógáz-kibocsátási teljesítmény javításába fektessenek be olyan pénzeket, amelyeket jobban el lehetne költeni a nulla károsanyag-kibocsátású járművek fejlesztésére.

A Bizottság szerint a szabályok - amelyek csak az új járművekre vonatkoznak, a már forgalomban lévő járművekre nem - szükségesek az egészségkárosító károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez és az úgynevezett Dieselgate-botrány megismétlődésének elkerülése érdekében. A törvény szigorítani fogja a károsanyag-kibocsátás vizsgálatát is.

A gyártóknak nem az a gondja, hogy betiltják a hagyományos motorokat, hanem honnan lesz elég akkumulátor a villanyautóikba

Több mint két évtizede dobta piacra a most kivezetésre ítélt kompakt A-, és a B-osztályokat a stuttgarti márka, amelyek új közönséget és magas eladásokat hoztak. A Mercedes viszont most inkább feljebb pozícionálná magát és csak luxusautókat gyártana.

Az olyan országok, mint Olaszország és a Cseh Köztársaság, amelyek jelentős autógyártási kapacitásnak adnak otthont, álláspontja összhangban van egyes autógyártóik Euro 7-gyel kapcsolatos kritikáival. A Skoda például 3000 munkahely megszűnésére figyelmeztetett, ha a javaslat megvalósul, míg a Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares haszontalannak nevezte az Euro 7-et.

Az EU ugyanakkor már megállapodott abban, hogy 2035-re az összes új autónak nulla CO2-kibocsátásúnak kell lennie. A törvényt végül idén fogadták el, miután olyan országok, mint Németország ellenálltak, amelyek mentességet kaptak a szintetikus üzemanyaggal működő autók számára.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!