szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Solterra néven mutatkozik majd be a Toyotával közösen fejlesztett jármű.

Ízelítőt adott a Subaru a hamarosan bemutatkozó első elektromos modelljéről, a Solterráról, amelyet egy 2019-es megállapodás alapján a Toyotával közösen készít.

A Subaru a modellhez a Toyota úgynevezett E-TNGA platformját használja, amely elektromos hajtású autók kialakítására is használható. A két cég egyszerre lép: a Toyota is bemutatta nemrégiben elektromos tanulmányát a szokatlan nevű Toyota bZ4X-et, amely a Solterra testvérmodellje lesz.

A kompakt méretű Subaru lehet első- és összkerékhajtású is, és 50 és 100 kWh kapacitású akkumulátorok kerülhetnek bele. Ennek alapján a jelenlegi technológiát figyelembe véve nagyjából 350 és 600 kilométeres hatótávja lehet reálisan egy feltöltéssel.

Az alapváltozat a hírek szerint 218 lóerős lesz, a csúcsmodell pedig 400 lóerő feletti. Ez utóbbi lehet az STI változat, amelyet korábban a márkához köthető ralis hagyományokat ápoló autók viseltek. A Solterra a latin „Sol” (nap) és „Terra” (föld) szavak összevonása, amellyel a gyártó marketingben is kifejezi az elektromos autók „környezetvédő” szerepét.

Az Egyesült Államokban az ott Crosstrek néven ismert Subaru XV már plug-in hibridként is elérhető, műszaki egységei pedig a Toyota Priustól származnak. Európában az e-Boxereknek nevezett hibridek jelennek meg elsőként az új Forester és a XV formájában.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Demeter Péter Autó

Subaru XV-teszt: nincs itt semmi ralis bubogás, kultúremberek vagyunk

Ahhoz, hogy nálunk valaki Subarut válasszon, vagy ralifanatikusnak kell lenni, vagy lélekben svájci anyukának, aki összkerék-hajtás nélkül ki nem teszi a lábát otthonról. Mindkettőhöz megfelelő anyagi háttér is kell persze, de ha ez adott, teljesen megértjük őket, ha nem divatból vesznek crossovert, hanem egy olyan családi autót akarnak, ami nem akad el az első hóban. Pont ilyen a Subaru XV.