Megsérültek, de megvannak a lezuhant ukrán repülő feketedobozai
Irán szerint a feketedobozok annyira nem rongálódtak meg, hogy ne lehessen adatokat kinyerni belőlük.
Irán szerint a feketedobozok annyira nem rongálódtak meg, hogy ne lehessen adatokat kinyerni belőlük.
Az Ukraine International Airlines (ukrán nevének rövidítésével MAU) légitársaság képviselői szerint az Iránban szerda reggel lezuhant utasszállító repülőgépük jó állapotban volt, és a járat jól képzett személyzete sem követhetett el hibát.
Több kép és egy videó is megjelent az interneten, amelyeken terjesztőik szerint a magyar idő szerint szerda hajnalban lezuhant ukrán utasszállító látható, még a földbe csapódás előtt. Jordániai lapértesülések szerint a gépet lelőhették.
Az Ukraine International Airlines repülőgépének vélhetően műszaki hibája volt.
Közvetlenül felszállás után lakóházakra zuhant egy kisgép Kongóban, két tucat ember életét vesztette.
Kivizsgálta Indonézia a tavalyi Lion Air-légikatasztrófát: az indonéziai balesetben a Boeing 737 Max típusú repülőgép felszállás után repült bele a tengerbe, 189 ember halálát okozva.
Az amerikai repülőgépgyár 144 500 dollárt (kb. 43 millió forint) fizet családonként 50 millió dolláros kárpótlási alapjából az általa gyártott, 737 MAX 8 típusú gépekkel tavaly októberben és idén márciusban lezuhant áldozatok hozzátartozóinak.
Nem túl gyakori, hogy egy légitársaság egy esetleges légikatasztrófa túlélési esélyeit latolgassa, márpedig a KLM így tett. A bejegyzés azóta eltűnt, de aligha a tartalma miatt döntöttek úgy, hogy törlik.
Kiderült, nem véletlenül nem sikerült a pilótáknak visszanyerniük a márciusban lezuhant Boeing 737 MAX típusú repülőgép felett az irányítást.
Újabb információ látott napvilágot arról, miért zuhanhatott le márciusban az etióp légitársaság egyik Boeing 737 MAX 8-as gépe.
A katasztrófában a gépen tartózkodó 78 ember közül 41-en haltak meg, öt embert még kórházban ápolnak súlyos égési sérülésekkel.
Úgy tűnik, hiába próbálták meg a márciusban lezuhant Boeing 737 Max 8 pilótái visszavenni az irányítást az automata rendszertől, ez négy alkalommal sem sikerült nekik.
A szakértők megvizsgálták az etióp légibaleset körülményeit, és arra jutottak, a Boeing hibás szoftvere a felelős a tragédiáért.
A New York Times szerint két olyan biztonsági funkció is van a Boeing 737 MAX típusú gépekhez, amik segíthetnek elkerülni egy hasonló tragédiát.
A repülésügyi szakemberek szerint az egyre fejlettebb automata rendszerek, valamint a pilóták képzetlensége együttesen súlyos tragédiákhoz vezethet majd a légi közlekedésben. Mindezt még egy 2004-ben megjelent tanulmányban állították.
Ezt a légi közlekedési baleseteket vizsgáló francia ügynökség (BEA) állapította meg. Mindkét légitársaságnak egy Boeing 737 MAX 8 típusú repülőgépe zuhant le.
Legalább öt pilóta fogalmazta meg aggályait a 737 MAX robotpilótájával kapcsolatban, ám az amerikai légügyi hatóság (FAA) saját nyomozása semmilyen problémát nem tárt fel. Ez az a modell, amely Indonéziában és nemrég Etiópiában is lezuhant.
A felszállás után még dühös volt, de most már a legszerencsésebb napjaként emlegeti a vasárnapot.
A drámai felvételen látszik, hogy füstöl a kisgép hajtóműve. A balesetben ketten életüket vesztették.
Nem bomba volt a gépen, derült ki a roncsokból.