Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Kivizsgálta Indonézia a tavalyi Lion Air-légikatasztrófát: az indonéziai balesetben a Boeing 737 Max típusú repülőgép felszállás után repült bele a tengerbe, 189 ember halálát okozva.
A hatóságok a Bloomberg tudósítása szerint arra jutottak, hogy a pilóták hibái mellett a repülő tervezése is hibás volt. A legfontosabb probléma a jelentés szerint a gép avionikai számítógépével volt, a manőverezést segítő rendszer közvetlenül hozzájárult a balesethez. Ugyanez történt a márciusi katasztrófában, ahol az etióp légitársaság Boeingje veszett oda.
A katasztrófákhoz hozzájárult, hogy a személyzetet nem is tájékoztatták az MCAS nevű kisegítő rendszer létezéséről, így nem tudtak időben reagálni, és nem jöttek rá, mi okozza a gép rendellenes viselkedését. Az MCAS funkciója az, hogy ha a repülőgép sebessége veszélyesen lecsökken, enyhén "megbillenti" a gépet, amely így visszanyeri sebességét. Ez a rendszer azonban egymás után többször aktiválódott, mivel az állászöget érzékelő szenzoroktól valótlan adatokat kapott, így aztán túlkorrigált, gyakorlatilag kamikaze üzemmódba kényszerítve az utasszállítót.
Az elemzés emellett azt állítja, hogy a 737 Max alapvetően elhibázott konstrukció, amelyben a gép sárkánya (a repülőgép hajtóművek, műszerek és az egyéb beépített eszközök nélküli szerkezete) túl erős, túlméretes hajtóművet kapott.
A 737 Max a cég legkeresettebb terméke volt, a katasztrófák nyomán azonban az amerikai légiipar legsúlyosabb válságát idézte elő. A típus az etióp eset óta földre kényszerült, a Boeing 9 milliárdos veszteséget szenvedett el miatta.
Ha értesülni szeretne a teljes jelentés későbbre ígért nyilvánosságra hozataláról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.
A Cargolux három Boeing 747-ese közvetlenül az iráni légtér előtt tűnt el a nyomkövető rendszerekből, és azóta sem tudni, hol vannak.