#marketing
APRÓpénzből százmilliók: online szolgáltatások egy mobilra optimalizált világban
Mobile first, reszponzív weboldal, ASO: fogalmak, amiket számtalanszor hallottunk, mondtunk, olvastunk az elmúlt években. Az okostelefon-penetráció növekedése miatt már tudjuk, hogy a radikálisan megváltozott felhasználói viselkedésre a marketingeseknek és a UX designereknek is reagálniuk kell. De ugyanígy érzik ennek a trendnek a hatását a sales osztályok is, ahol számszerűen is tisztán látszik a változás. Mi lehet a válasza a főleg display bevételekből élő kiadóknak vagy online szereplőknek a mobile share növekedésével járó kihívásra? 5 plusz 1 tipp a Jófogás példáján keresztül! - Oláh Alexandra írása.
HVG Konferencia

Ahol 1+1=7 :growth hacking - marketing, adatbányászat és némi pszichológia
Mi köze van a growth hackingnek a hackeléshez? Miben különbözik a „hagyományos” marketingtől? Hogyan definiálhatjuk saját North Star Metricünket? Egyáltalán: mi az a growth hacking? Kádas Péter és Farkas Zsolt, a 7Digits Digitális Marketing Ügynökség vezetői lerántják a leplet a módszerről, ami a digitális marketing jövőjét is jelentheti – interjú.
HVG Konferencia

A growth hacking punkjai: a Duolingo-sztori
A Duolingo nyelvtanuló alkalmazás mögött álló cég növekedése olyan sikersztori, amilyenről titkon minden marketinges álmodik. Felhasználóik száma már a 200 milliót is elérte – anélkül, hogy akár egy dollárt költöttek volna hirdetésre. A siker kulcsa egy több összetevős, de korántsem kivitelezhetetlen stratégia. Interjú Gina Gotthilffel, a Duolingo marketing vezetőjével.
HVG Konferencia

5 growth hacking-tipp B2B vállalatoknak
"Szép gondolat ez a growth hacking, de ez is csak B2C-ben működik, ugye?" – Merül fel a kérdés a B2B-marketingesekben, ha erről a módszerről hallanak. Pedig mi sem áll távolabb a valóságtól! A growth hacking ugyanis nem egy taktika, hanem egyfajta hozzáállás. Mint ilyen, sem B2C, sem B2B – sokkal inkább H2H (human to human). Dr. Kádas Péter írása.
HVG Konferencia

A boltosok legújabb trükkjeit egyszerűen nem fogja tudni kivédeni
Arcfelismeréssel, érzelemelemzéssel és más elektronikus trükkökkel próbálkoznak a kereskedők. A lélektani és marketingismereteket ötvözik a modern technológiával, hogy még tökéletesebben megfoghassák a vevőket.
Mit bizonyít Tibi atya oltári nagy átverése?
Szándékosan “törölték" a Facebookról üzemeltetői az 1,3 millió követővel rendelkező Tibi atya oldalát. Később azt mondták, a törlés önkéntes és ideiglenes volt, a médiahacket csak népnevelő célzattal követték el, hogy rámutassanak gyarlóságunkra. Nézzük az érve(i)ket, mit is bizonyít a mutatvány sikere.
Feminista reklámok: "Ki tud azonosulni a pucsító nővel?"
A reklámszakmának váltania kell, ha tényleg meg akarja érteni a nőket, sőt épp egy új korszak kezdetén állunk: szexizmussal és a nők tárgyiasításával ma már egyre kevésbé lehet bármit eladni. Főként az Y és a Z generáció várja el a márkáktól, hogy a profiton túl társadalmi hasznot is hajtsanak, közös ügyeinkben hitelesen szerepet vállaljanak. Nem véletlenül hódít a femvertising.
Hercsel Adél

Véleményvezérek a tartalommarketingben – Hogyan befolyásolják vásárlási szokásainkat a közösségi média sztárjai?
Az emberek viselkedésére, öltözködésére és fogyasztási szokásaira mindig is hatással voltak a sztárok. A 20. század második felében színházi előadásokból, filmekből, sorozatokból és zenei videoklipekből kerültek ki a hírességek, így példaképeink rendszerint színészek és zenészek voltak. Az elmúlt másfél évtized azonban gyökeres változást hozott – Farkas Dániel, a StarNetwork divízióvezetőjének írása.
HVG Konferencia

A fogyasztó nem gyengeelméjű. Ő a feleséged.
Ötezer marketingüzenet bombázza az átlagfogyasztót nap mint nap, de csak néhányra szeretne odafigyelni. Hiperreleváns, hasznos tartalom nélkül növekvő elutasítás vár a hirdetőkre.
HVG Extra Business

Így lehet egy lopásból is gyorsan és olcsón ütős reklámot csinálni
A jó marketingesek villámgyorsak. Pillanatok alatt felismerték, hogyan tudnak jó reklámot kerekíteni és nagy hírverést csapni egy különös amerikai lopási esetből.
hvg.hu

Rájöttek, hogy ijesztő – a McDonald’s nyugdíjba küldi híres bohócát
Valójában sosem találta viccesnek a bohócokat, sőt mindig is rettegett tőlük? – A marketingesek is kezdenek rájönni, hogy szerencsésebb lenne, ha többé semmit sem próbálnának bohócok segítségével eladni.
hvg.hu

Együnk fánkot közpénzen - Vajna Timi üzletét kezdik trollkodni
A kormánybiztos felesége szerint ez csak a jéghegy csúcsa.
hvg.hu

"Soha ne próbálj meg rávenni semmire!"
Bár a korszerű technológiák valóban forradalmasították, a manapság oly felkapott marketingmódszer, a tartalommarketing ugyanazt célozza, mint dédapáink idején: nem eladni akar, hanem a lehetséges vevőknek segít vásárolni.
HVG Extra Business

Nem akarja bevallani, hogy meghatotta egy szappanopera? - Ezzel a módszerrel úgyis lebuktatják
Bérelt helye van a neuromarketingnek a jövő meghatározó trendjeiről szóló jóslatokban, amióta az érzelmi hatást kutató irányzat elméletét a kilencvenes években az amerikai Harvard Egyetemen megalkották, majd az utóbbi években a vele foglalkozó cégek gyakorlati tapasztalattal is feltöltötték.
HVG Extra Pszichológia

Egyre inkább vásárlásfüggők leszünk a pszichológus szerint
Az extrovertáltak és a szorongók pláne.
HVG Extra Pszichológia

A nap, amikor az alkotmánybírák megvédték Orbán Viktor portáját
Egy nap, öt hír - amiről ma este beszélnek: Tarsoly Csaba már a Quaestor-per első napján kiakadt; az alkotmánybírák hoztak egy érthetetlen döntést; elkezdtünk készülni Rióra és félni tőle; a Városligetben rombolnak és védenek; megtudtuk, a magyarok annyira már nem szeretik a focistákat, hogy vásároljanak is csak azért, mert ők javasolják.
hvg.hu
