Évente 40 ezer ember halálát okozzák Európában a gáztűzhelyek
Egy új tanulmány szerint a főzéskor használt gázból felszabaduló káros anyagok olyan szív, illetve tüdőbetegségeket okoznak, amelyek átlagosan két évvel rövidítik meg az emberek életét.
Egy új tanulmány szerint a főzéskor használt gázból felszabaduló káros anyagok olyan szív, illetve tüdőbetegségeket okoznak, amelyek átlagosan két évvel rövidítik meg az emberek életét.
Titkos meetingen és e-mailes hadjárattal puhították meg az uniós tisztségviselőket a nagy autós cégek, mely eredményeként a különösen mérgező nitrogén-dioxid emissziós határértéke szigorítás helyett változatlan marad.
A világjárvány miatt kevesebb fosszilis tüzelőanyagot égettünk el. Ennek jelentős egészségügyi hatását a kutatók szerint hónapok, sőt, évek múlva is érezhetjük.
Ahogy kezdett visszatérni az élet a rendes kerékvágásba, elkezdett emelkedni a nitrogén-dioxid szintje a levegőben.
A NASA tudósai szerint hamarabb képesek lennénk kiszúrni egy idegen civilizációt, ha nem direktben őket keresnénk, hanem a környezetszennyezés nyomai után kutatnánk a megfigyelt bolygók légkörében.
A Honvédkórháznál mérték a legrosszabb adatokat.
A koronavírus-járvány következtében hozott korlátozó intézkedések miatt körülbelül 40 százalékkal csökkent a nitrogén-dioxid és 10 százalékkal a szállópor koncentráció az elmúlt hónapban.
A Holland Királyi Meteorológiai Intézet szakemberei az Európai Űrügynökség (ESA) műholdas adatait elemezték, majd tették azokat térképre, hogy kiderüljön, 2019 márciusához képest mennyivel csökkent a légszennyezettség Európában. Az eredmény azt mutatja: sokkal.
A Greenpeace a fővárosban, valamint Pécsett és Miskolcon mérte meg a levegő nitrogén-dioxid-szennyezettségét, az intézmények több mint kétharmadánál különösen egészségtelen volt a levegő.
Jelenleg 130 km/h a megengedett legnagyobb tempó az országban, de lépniük kellett, mert súlyos nitrogén-krízis fenyegeti az országot. Több ipari és infrastrukturális beruházást leállítottak korábban a túl magas nitrogén-oxid-szennyezettség miatt.
A Greenpeace mérései szerint több hazai oktatási intézmény közelében jelentősebb a légszennyezettség, mint a közeli, hivatalos mérőállomásokon.
Úgy tűnik, tovább ássák a dízelek sírját.
Hatalmas szabadidőautókat akartunk, sportautós teljesítménnyel és nulla fogyasztással. Ez az igény ebben a formában olyan, mint a három kívánság – mesebeli. Egy ideig úgy tűnt, az autógyártók mégis teljesíteni tudják. A kulcs a dízelmotor volt, amelyet azonban most kezdenek kiátkozni.
A légszennyezettség miatt hat észak-magyarországi településen veszélyesnek számít a levegő. Három nagyvárosban a szálló por (PM10) mellett a járművek üzemanyagának égéstermékeiből származó nitrogén-dioxid is gondot jelent.
A károsanyag-kibocsátást szabályozó rendszernél tapasztaltak rendellenességet a szakemberek. Két modell érintett, de hogy azon belül pontosan hány kocsi, azt nem tudni.
Kétszer nagyobb eséllyel küzdenek mentális betegségekkel azok, akik szennyezett levegőjű területeken élnek.
A kijárási korlátozások eltörlésével megnőtt Európa nagyvárosaiban a közúti forgalom, és megugrott a légszennyezettség mértéke. Budapesten rekord mértékben.
A múlt héten derült ki, egyes gyártók majmokon végeztek kísérleteket a dízelgázokra, most kiderült, úgy tűnik, nem álltak meg itt.
A korábbi uniós teszteket megreformálták, mostantól nem csak tesztpadon mérik az újonnan piacra lépő modellek fogyasztását, károsanyag-kibocsátást.
18 Celsius-fokos külső hőmérséklet alatt pöfögnek ki igazán sok nitrogén-oxidot a dízelek, és úgy tűnik, sok gyártó modelljénél ez nem teljesen "véletlenül" van így.