Madárral ütközött, visszafordult a Wizz Air Eindhovenből Budapestre tartó gépe
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.
A járatok többségét már napok óta szünetelteti a légitársaság.
A nyaralás nem az elindulásnál kezdődik – aki eljutott akár a Balatonig, jól tudja ezt. Amióta a légitársaságok súlyos tízezreket számolnak fel a poggyászért, az nyer, aki megtanul praktikusan pakolni. Jobb előre felkészülni, hogy amikor tényleg odajutunk, pár perc alatt végezzünk vele, és a helyszűke se okozzon gondot. Íme tíz tipp egy veterán utazótól, hogy indulás előtt és után is flottul menjen minden.
Eddig a három-, a jövőben viszont már csak a négyórás késések után járna kártérítés az európai légitársaságok utasainak, ha elfogadják az erről szóló tervezet. Az utasjogok szempontjából nem ez az egyetlen kellemetlen változás: úgy tűnik, a légitársaságok más könnyítésekért is sikeresen lobbiztak Brüsszelben.
Simán tudott úgy hat éven át utazgatni, hogy hamis jelvényszámot adott meg.
A férfi csak ki akarta próbálni az új felszerelését, de kis híján belehalt a kalandba, egy felszálló légáramlat ugyanis 8000 méterre szippantotta fel.
Átvette a Wizz Air az első, hosszútávú járatok teljesítésére is képes A321 XLR típusú repülőgépét. A vállalat összesen 47 példányt rendelt, a légitársaság lesz a típus első diszkont légitársasági üzemeltető Európában. Az új géptípus új desztinációkat is jelent.
Szaporodnak a fenntartható turisztikai célpontok, a felmérések szerint az útrakelők közül egyre többen keresik a környezetet óvó és a helyi közösségek érdekeit is figyelembe vevő utazási formákat. Cikkünkben bemutatjuk, mit tesznek a nagy szennyezők és mit tehetünk mi turistaként a fenntarthatóságért.
Kellemetlenségeket okozhat a mobil, ha túl sokat árul el a gazdájáról. Ennek egyik bizonyítéka az a kutakodás, amit az USA-ba beutazók most gyakrabban tapasztalhatnak. Szakértők tanácsokat osztogatnak. Biztos tipp nincsen, de életszerűen hatékony ötletek akadnak.
Már nem csak a terrorveszély miatt óvatosak a légitársaságok, nem csak azért, mert mondjuk fogpasztának vagy samponnak álcázott anyagokból pokolgépet lehetne barkácsolni a fedélzeten; reális kockázatot jelentenek a közönséges akkumulátorok is. Több veszélyes tűzeset nyomán egyre több helyen korlátozás alá esik a hordozható akku (powerbank) vagy akár az elektromos cigaretta is.
A pilóta felkészültsége és a repülőgép állapota mellett a cégvezetés minősége is számít, ha csökkenteni akarja a repülőgép-balesetek valószínűségét – állapítja meg egy friss, a Corvinus Egyetem részvételével zajlott nemzetközi kutatás, amelyben több száz légitársaságot vizsgáltak.
Már most rengeteg a késés a légi közlekedésben, nőtt a járatok száma, ami tovább terhelte a légiirányítást.
Horvátország, Olaszország és Franciaország felé került az izraeli miniszterelnök gépe, ezzel 400 kilométerrel lett hosszabb az útja Washingtonba.
A pilóták „gyógyszerezését” a nácik kezdték el. Ők metamfetamint használtak, amit hatékonysága miatt más országok is átvettek, de rövid időn belül leváltották egy kevésbé addiktív és veszélyes drogra – igaz, ennek is megvannak a maga mellékhatásai.
Bármennyire is kényelmetlen a többi utas számára, a szűk és zsúfolt repülőgépen nem lehet elkerülni a kellemetlen helyzeteket, amik az utaskísérőket is éppúgy megviselik.
Repülés közben kellemetlen meglepetéseket okozhatnak a légáramlás-változások. Svéd és spanyol kutatók a mesterséges intelligenciát vetnék be, hogy megelőzzék a turbulencia okozta problémákat.
Bemutatta az Airbus a következő generációs keskenytörzsű repülőgépek potenciális műszaki megoldásait, az A320-as típuscsalád utódja a 2030-as évek második felében állhat majd forgalomba.
A dél-korerai hatóságok elsődleges megállapítása szerint az Air Busan egyik Airbus A321-es repülőgépének rakterében egy power bank okozott tüzet, ami miatt végül evakuálni kellett az utasokat.
Néhány youtuber épített egy egyedi repülőt, majd rászerelt a hátára egy 3D-nyomtatót. A szerkezet közel egy percen át repült, és 30 méteres magasságot is elért, de a landolás már nem sikerült.
Az elmúlt hetekben bekövetkezett légi balesetek fényében érthető módon nő azok száma, akik komolyan tartanak a repüléstől. Rosszul teszik, a légi közlekedés a legbiztonságosabb utazási mód, s ahogy telnek az évek, úgy válnak egyre ritkábbá a katasztrófák.