szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Már most rengeteg a késés a légi közlekedésben, nőtt a járatok száma, ami tovább terhelte a légiirányítást.

A légi közlekedésben a késések rosszabbak lehetnek, mint a tavaly tapasztaltak – írja a Budflyer szakértőkre hivatkozva. A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary is ugyanerre számít, a Routes Europe konferencián pedig Ourania Georgoutsakou, az Airlines for Europe ügyvezető igazgatója fejezte ki az aggodalmát a légiforgalmi irányítás előtt álló kihívások miatt.

A késések miatt már tavaly is tömegek ragadtak hosszú időre a repülőtereken, napi szinten jelezték az utasok, hogy nem indult el a gépük idejében. Tavaly az átlagos késés 21,4 perc volt járatonként. A vg.hu szerint ennek fő okai a légiforgalmi irányítók hiánya, a vártnál nagyobb forgalomnövekedés egyes területeken, a gyakori kedvezőtlen időjárási körülmények, valamint a járatok eredeti repülési tervtől való eltérése volt.

A pesszimista jóslatok mögött az áll, hogy idén a járatok száma eléri a 11 milliót, ami 3,7 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Ez tovább terheli a légiirányítást, különösen a már most is túlterhelt régiókban.

De nem kell megvárni a nyarat ahhoz, hogy késsen a gépünk: az EasyJet azt közölte, hogy az év első két hónapjában az ilyen járatok száma 41 százalékkal nőtt.

24 órás késések, törölt járatok – Mit követelhet az utas a reptéri káoszban?

“A nyári időszakban mindig megnövekednek a légiutasjogokkal kapcsolatos problémák, ugyanakkor az idei nyár a megszokotthoz képest is több fogyasztói panaszt és csalódást hoz egyelőre, miközben a légitársaságok közül több is megpróbál kibújni egyértelmű felelőssége alól” – írja közleményében a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!