Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Már most rengeteg a késés a légi közlekedésben, nőtt a járatok száma, ami tovább terhelte a légiirányítást.
A légi közlekedésben a késések rosszabbak lehetnek, mint a tavaly tapasztaltak – írja a Budflyer szakértőkre hivatkozva. A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary is ugyanerre számít, a Routes Europe konferencián pedig Ourania Georgoutsakou, az Airlines for Europe ügyvezető igazgatója fejezte ki az aggodalmát a légiforgalmi irányítás előtt álló kihívások miatt.
A késések miatt már tavaly is tömegek ragadtak hosszú időre a repülőtereken, napi szinten jelezték az utasok, hogy nem indult el a gépük idejében. Tavaly az átlagos késés 21,4 perc volt járatonként. A vg.hu szerint ennek fő okai a légiforgalmi irányítók hiánya, a vártnál nagyobb forgalomnövekedés egyes területeken, a gyakori kedvezőtlen időjárási körülmények, valamint a járatok eredeti repülési tervtől való eltérése volt.
A pesszimista jóslatok mögött az áll, hogy idén a járatok száma eléri a 11 milliót, ami 3,7 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Ez tovább terheli a légiirányítást, különösen a már most is túlterhelt régiókban.
De nem kell megvárni a nyarat ahhoz, hogy késsen a gépünk: az EasyJet azt közölte, hogy az év első két hónapjában az ilyen járatok száma 41 százalékkal nőtt.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A tízes toplistán a nyolcadik helyre került a kamcsatkai földrengés, mégsem voltak halálos áldozatok. Ez hogyan lehetséges? Cikkünkben igyekszünk válaszokat találni. Felidézzük azt a 2004-es katasztrófát is, amikor a világ egy életre megtanulta, mi az a cunami.
Békés Márton némileg árnyalta Orbán Viktorék narratíváját a Tisza elnökéről.
A kormányközeli lap a közvélemény-kutató megfutamodásáról írt, aki szerint erről szó sincs.
A vármegyei, járási, valamint a kormányhivatalokban dolgozókat érinti a most bejelentett döntés.
Új műsorvezetőket kap a Kalandra fal!