Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

Átvette a Wizz Air az első, hosszútávú járatok teljesítésére is képes A321 XLR típusú repülőgépét. A vállalat összesen 47 példányt rendelt, a légitársaság lesz a típus első diszkont légitársasági üzemeltető Európában. Az új géptípus új desztinációkat is jelent.

A Wiz Air 239 üléssel, egykabinos konfigurációban rendelte meg az új repülőgépeket, amelyek fedélzetére az Airspace elnevezésű kabinberendezést telepítik. Ez a nagyobb fedélzeti poggyásztér mellett modern, a repülés különböző fázisaihoz igazítható LED-es hangulatvilágítást is tartalmaz. A Wizz új Airbus gépei az amerikai Pratt & Whitney GTF (áttételes) hajtóműveivel vannak felszerelve.

Az XLR-ekkel a Wizz Air Európa és a Közel-Kelet közötti kapacitásait bővíti. A légitársaság közölte: utasai már a közeljövőben olyan új célállomások felé repülhetnek ezzel a típussal, amelyeket eddig csak szélestörzsű repülőgépekkel, drágán voltak elérhetők. Ebben az évben várhatóan hat darab A321XLR-t állít forgalomba a Wizz Air.

Először szállt fel a különleges repülőgép, amilyennel a Wizz Air is 8 órás járatokat indíthat

Sikeresen teljesítette első repülését az Airbus első olyan repülőgépe, amely a keskenytörzsű repülőgépek közé tartozik, de hosszú távú járatok teljesítésére fejlesztették ki.

Az A321XLR az A320-as típuscsalád legújabb tagja, amely a piac igényeire válaszolva nagyobb hatótávolságot és teherbírást kínál, ezzel még nagyobb rugalmasságot és értéket nyújtva a légitársaságoknak. Nevéből fakadóan (XLR, Xtra Long Range, azaz extrahosszú hatótáv) ez a repülőgép akár 4700 tengeri mérföld, 8700 kilométer hosszú járatot is teljesíthet, mindezt az eddigieknél alacsonyabb egy ülésre vetített fogyasztás, emisszió és zajkibocsátás mellett – tájékoztatott a francia repülőgépgyártó.

Az összes Airbus repülőgéphez hasonlóan az A321XLR is képes akár 50 százalékban fenntartható forrásból származó üzemanyag (SAF) használatára. Az Airbus célja, hogy 2030-ra minden típusa képes legyen teljes mértékben SAF-fal üzemelni.

A magyar hátterű légitársaság flottája kizárólag Airbusokból áll. A cég több mint 230 darab, A320 családba tartozó repülőgépet üzemeltet és további 295 vételére van szerződése.

Lábtérgyilkos megoldásokkal próbálják zöldíteni a repülést, pedig akadnak jobb ötletek is

Még a jelenleginél is kisebb lábtérrel fizethetnek a repülőre ülők azért, hogy a légitársaságok kitehessék magukra a „még zöldebb” címkét. Ennek persze utasbarátabb módszerei is léteznek, csak még gyerekcipőben járnak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!