Utasok légörvényben: ha elmúlik a járványhelyzet, az árak is elszállnak
Ki a terminálról kilépsz, hagyj fel minden reménnyel! Varga G. Gábor repülési szakújságíró szerint nem 10 ezer méter felett van a gond az idei utazásoknál, hanem tengerszinten.
Ki a terminálról kilépsz, hagyj fel minden reménnyel! Varga G. Gábor repülési szakújságíró szerint nem 10 ezer méter felett van a gond az idei utazásoknál, hanem tengerszinten.
A British Airways, az Easyjet és a Ryanair a kötelező karantén visszavonását szeretné elérni.
Ahol lehet, mindenhol be kell tartani a másfél méteres távolságot az emberek között, kötelezővé válik a szájmaszk és felfüggesztik a vámmentes árusítást – ezek a legfontosabb elemei az EU Repülésbiztonsági Ügynöksége (EASA) által kiadott új repülési szabályzatnak. A légitársaságok jó része már az új elvek szerint működik.
A drón egy helyi cégé, amely éppen teszteket végzett vele, amikor a szerkezet úgy döntött: bontja a kommunikációt és megy, amerre lát.
A vezérigazgató szerint azért még optimizmussal tekintenek a jövőbe, annak ellenére, hogy pontosan nem tudni, mi lesz Európa egyik legnagyobb légitársaságával a járvány után.
A vírusfertőzés-veszély minimalizálása érdekében alaposan átalakítaná a repülőgépek üléssorait az Aviointeriors olasz tervezőcég.
A Budapest és Abu-Dzabi között közlekedő járat a tervek szerint júniusban indul.
Számtalan ötlet létezik, amellyel megakadályozható lehet a koronavírus repülőgépen való terjedése, ám a technikák jó része még a teszteknél sem tart. Pedig ha valahol, itt tényleg nagy szükség lenne a védelemre.
A Wizz Air és a KLM a múlt héten jelentette be, hogy május elejétől újraindít néhány járatot azok közül, amelyeket korábban a koronavírus-járvány miatt ideiglenesen leállított.
Ennek ellenére is stabil helyzetben vannak, és még egy a vártnál hosszabb visszaesést is átvészelnének, nyilatkozta Rolf Schnitzler. Az ígért bérfejlesztéseket is végrehajtották, még ha a leépítéseket nem is tudják elkerülni.
A Ryanair vezérigazgatója szerint egyszerűen nem tud profitot termelni a Ryanair, ha üresen hagyják a középső ülést, ráadásul úgy gondolja, ennek egészségügyileg sincs értelme.
A Budapest Airport nem tudja fenntartani a 16-17 millió fős utasszámhoz mért dolgozói létszámot.
Elbúcsúzhatunk az olcsó repüléstől, ha a járvány első időszaka után szigorúbb távolságtartási szabályokkal kell utazni. De ha nem így lesz, 2020-ban akkor is 100 ezer milliárd forint kárt szenvedhetnek a légitársaságok.
A repülés világában úttörőnek számít az Emirates légitársaság kezdeményezése: koronavírusra tesztelik azokat, akik elhagyják a dubaji légikikötőt. Lehet, hogy valami ilyesmi lehetne a megoldás arra, hogy ne kelljen teljesen leállítani a légi közlekedést, de a koronavírus se terjedjen általa?
A lépéssel azt kívánja elérni a kormány, hogy újra repülhessenek amerikai járatok Kínába.
A padlóra került légi közlekedés szereplői az utóbbi hetekben sorra rukkoltak elő olyan ötletekkel, amelyek révén meg lehetne tartani a járványügyileg biztonságosnak gondolt távolságot.
Az új előírások egy része a repülésekre, másik része pedig a szálláshelyekre vonatkozik.
Elbocsátásokkal és fizetéscsökkenéssel próbálja átvészelni a következő egy évet a légitársaság.
Emellett új higiéniai előírások sorát léptették életbe, hogy segítsék a fizikai távolságtartást a beszállás során, és biztosítsák az eddiginél is nagyobb tisztaságot a repülőgépek fedélzetén.
Mivel nem tudni, hogy mikor indulhat el újra az üzemelés, a társaság megkezdte a tárgyalásokat a német, svájci, osztrák és belga kormánnyal egy pénzügyi mentőcsomag részleteiről.