szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Olyan járatokra adnak el jegyeket a likviditási gondokkal küzdő légitársaságok, amiket a gyanú szerint eleve nem akartak elindítani.

A tömeges járattörlések miatt naponta több tucat panaszt kap a belga fogyasztóvédelmi hatóság – írja a Euronews. Arra gyanakszanak, hogy a koronavírus-járvány miatt megszorult légitársaságok azzal próbálnak bevételhez jutni, hogy olyan járatokra adnak el jegyeket, amelyeket eleve nem is terveznek elindítani.

Két dolgot világosan kell látni. Egyrészt nagyon alacsonyak az árak, aztán törlik a járatot. A másik, hogy ha próbáljuk átfoglalni, már 50-100-szoros árakat látunk. Vagyis ezzel a stratégiával próbálnak pénzt szerezni a cégek”

– fogalmazott Jean-Philippe Ducart fogyasztóvédő.

A híroldal több légitársaságot is megkérdezett a jelenségről.

Mindenképpen visszafizetjük a törölt jegyek árát, vagyis a pénz nem sokáig marad a számlánkon”

– válaszolt a járattörléseket egyébként elismerő TUI, a világ legnagyobb charter-légitársasága részéről Piet Demeyere szóvivő.

A Brussels Airlines közleményben tudatta, hogy egyes járatokat az alacsony kihasználtság miatt valóban nem indítanak el. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a jegyek azonos áron átfoglalhatóak.

Az Európai Bizottság (EB) is sok panaszt kap a repülőjegy-foglalások miatt. Az igazságügyi biztos, Didier Reynders úgy fogalmazott: a vásárlónak joga van visszatérítést vagy utalványt kérni, és azt is közölte, hogy pert fontolgatnak a légitársaságoknak falazó tagállamok ellen. „Már készülünk a kötelezettségszegési eljárásokra, és ha szükség van rá, a bíróság elé visszük az ügyet néhány tagállammal szemben, akik figyelmen kívül hagyták az uniós jogot” – jelentette ki.

Az EB a válság kezdetén lazított a járattörlések szabályain, hogy segítse a nehéz helyzetbe került légitársaságokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!