Napraforgótáblában szállt le egy kisrepülő Miskolc mellett – videóval
Ketten voltak rajta, és már felszállás után érezték, hogy gyengül a motor.
Ketten voltak rajta, és már felszállás után érezték, hogy gyengül a motor.
Miközben a Boeing a története legnagyobb, közel 12 milliárd dolláros éves veszteségéről adott be jelentést, az EU Repülésbiztonsági Ügynöksége 22 hónap után újra biztonságosnak minősítette a 737 MAX repülőket.
Túl keményen érhetett földet a hőlégballon, az ütés miatt ömleni kezdett a gáz.
Előzőleg kiderült, hogy a pakisztáni pilóták közel harmada csalással szerezhette a repülési jogosítványait.
A drón egy helyi cégé, amely éppen teszteket végzett vele, amikor a szerkezet úgy döntött: bontja a kommunikációt és megy, amerre lát.
Szagló receptorokká alakított sejtek találhatók abban a falra szerelhető, tengeri élőlényeknek tűnő műszerben, amellyel bombák után kutatna a repülőtereken az Airbus.
A vírusfertőzés-veszély minimalizálása érdekében alaposan átalakítaná a repülőgépek üléssorait az Aviointeriors olasz tervezőcég.
Számtalan ötlet létezik, amellyel megakadályozható lehet a koronavírus repülőgépen való terjedése, ám a technikák jó része még a teszteknél sem tart. Pedig ha valahol, itt tényleg nagy szükség lenne a védelemre.
A ferihegyi irányítótorony egyik rendszerének szoftvercseréje miatt három napig egy virtuális toronyból kezelték a budapesti légikikötő le- és felszálló forgalmát. Világújdonságról van szó.
Sok a veszélyes drónmegközelítés, számos esetben csak néhány méteren múlt, hogy nem ütközött utasszállító géppel.
Egy nemzetközi szereplőket is felvonultató konferencián olyan géptípust mutatott be az Airbus, amely szó szerint egy hatalmas vasmadárnak tűnik. A dizájn persze jó okkal lett ilyen.
Két éve találták meg azt a szoftverhibát az Airbus A350-esek egyes modelljeinél, amihez most egy újabb légialkalmassági irányelvet adott ki az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség.
Nem túl gyakori, hogy egy légitársaság egy esetleges légikatasztrófa túlélési esélyeit latolgassa, márpedig a KLM így tett. A bejegyzés azóta eltűnt, de aligha a tartalma miatt döntöttek úgy, hogy törlik.
A Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (ESEA) szerint több Airbus A380-as esetében is probléma lehet a szárnyak szerkeszeti integritásával.
Egyelőre csak annyi szivárgott ki, hogy szoftverhibáról van szó.
A repülőtér végében található folyó állította meg a péntek éjjeli Moszkva-Szocsi járatot teljesítő Boeinget, amelynél a landolás utolsó pillanataiba csúszott hiba. A balesetben az egyik reptéri mentőmunkás vesztette életét, a fedélzeten többen megsérültek.
Új kiképzőközpontot nyit a Wizz Air Budapesten. Az év végére elkészülő 3800 négyzetméteres létesítményben 2 új, csúcstechnológiájú teljes, mozgó szimulátor, egy rögzített szimulátor, egy vadonatúj fedélzeti vészhelyzeti evakuációs kiképző egység, valamint a tűzoltás gyakorlására szolgáló úgynevezett Real Fire Fighting Trainer egység is helyet kap.
Bár nagy visszhangot váltott ki a Boeing 737 MAX géppel történt újabb baleset, a tavalyi év biztonságos volt a repülésben: húsz, halálos áldozatot követelő szerencsétlenség történt, s ezekben 283 ember vesztette életét. A statisztika szerint kétmillió felszállásra jut egy halálos baleset.
Egyszerűbbé, gyorsabbá és pontosabbá teheti a repülőgépek és más légi járművek külső átvizsgálását, illetve karbantartását az AerinX nevű magyar cég kiterjesztett valóság (AR) alapú megoldása. Így a járatkésés is kevesebb lehet és a repülés közbeni műszaki probléma is. A vállalkozás három lépésben 250 millió forintos tőkebefektetésben részesül az X-Ventures Gamma Kockázati Tőkealap jóvoltából, hogy különleges rendszerével piacra lépjen.
Régóta az a szabály, hogy reptéri biztonsági ellenőrzésnél ki kell venni a poggyászból a folyadékot. Egy új szkenner feleslegessé teszi ezt az intézkedést.