Gyakran előforduló jelenség, hogy egy eszköz működésében valami apró hiba lép fel. Ilyenkor érdemes azt újraindítani, az ugyanis segíthet helyretenni a rendszert. Mindez egy számítógép vagy okostelefon esetében teljesen hétköznapi dolog, egy repülőgép esetében viszont meglehetősen ijesztően hangzik. Márpedig úgy tűnik, jó néhány légitársaságnak ehhez a módszerhez kell nyúlnia.
A The Register beszámolója szerint az Airbus A350 egyes modelljeit
149 óránként – vagyis hetente legalább egyszer – ki-be kell kapcsolni egy szoftverhiba miatt.

Wikipedia / Gerard van der Schaaf
A lap szerint nem egy új meghibásodásról van szó, azt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) két évvel ezelőtt fedezte fel. Az EASA a héten egy újabb légialkalmassági irányelvet adott ki, amely kötelezi a légitársaságokat, hogy bizonyos időközönként kapcsolják ki majd be az A350-eseket, hogy megelőzzék "a repülési rendszerek vagy funkciók részleges vagy teljes elvesztését".
A beszámoló szerint csak az új A350-941-es gépek mentesülnek az irányelv alól, mert azok már a gyártás során megkapták a kijavított szoftvert. A többi A350-941-est viszont 149 óránként újra kell indítani.
A repülőgépeket a replőtereken nem "kapcsolják ki", hogy a mérnökök rutinellenőrzéseket végezhessenek rajtuk. A probléma miatt viszont mielőbb meg kellene kapniuk a szoftverfrissítést, különben 149 óránként továbbra is ki-be kell majd kapcsolgatni a repülőgépeket.
Nemrég az Airbus A321neo típusú gépeihez is légialkalmassági direktívát adott ki az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, szintén egy szoftveres hiba miatt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.