Vezető nélküli autókkal csábítana magához utasokat a német vasút
Vezető nélküli gépkocsiflottát tervez felállítani a német államvasutak. A Deutsche Bahn személyszállításra használná a járműveket – számolt be csütörtökön a hírportál.
Vezető nélküli gépkocsiflottát tervez felállítani a német államvasutak. A Deutsche Bahn személyszállításra használná a járműveket – számolt be csütörtökön a hírportál.
Amióta magyarok tízezrei rendszeresen járnak dolgozni Nyugat-Európába, nagy biznisz lett őket utaztatni. Kisbuszok százai ingáznak nyugatra, csak az a baj, hogy totálisan feketén. A magyar vállalkozó ezt is megoldja okosba, adó- és járulékfizetés nélkül, telekocsinak álcázva magát. A feketézés már olyan méreteket öltött, hogy csak a vak nem látja, mi folyik itt, a magyar hatóságok azonban a jelek szerint nagyon lassan mozdulnak. Egy csavar még a határ átlépésekor is van.
Fónagy János NFM-államtitkár arról beszélt a tévében, hogy a közelmúltban életbe lépett új személyszállítási jogszabályoknak elkezdtek érvényt szerezni az utcákon. A szigorítás nyomán sok tucat bírságot szabtak ki a hatóságok, és arra is volt példa, hogy autót vontak ki a forgalomból.
Az Indóház.hu információi szerint elkészült egy olyan törvénytervezet, amellyel kivonnák a közszolgáltatás köréből a vasúti mellékvonalakat. Azt nem tudni, mikor szavazhatnák meg a törvényt, mi történne a mellékvonalakkal és mikortól. A közlekedési portál megpróbálta megtippelni, milyen jövő várhatna ezekre a vonalakra.
Az Uber azzal riogatja főképernyőn az cég szolgáltatását igénybe venni kívánókat, hogy Magyarországon már nem elérhető a szolgáltatás. Aztán persze tisztába rakják a dolgokat: igaziból minden megy tovább a normál üzemben, lehet autót rendelni, csak azt szeretnék, ha az utasok szolidaritást vállalnának velük.
Egy év alatt a nyolcszorosára nőtt a hazai Uber-használók száma – csak Budapesten már 80 ezer használója van a szolgáltatásnak. Az autószám hatszorozódott, a megrendelt fuvarhoz az érkezési átlagidő pedig csökkent.
Lecsap a horvát adóhatóság a nem regisztrált külföldi személyszállítókra, idéntől ellenőrzik az adóbevallásra kötelezett külhoni személyszállítókat.
Világcégek mezőnyében került egy magyar dizájner a szakmája eddigi csúcsára, olyan személyszállító hajót tervezve, amilyen kis túlzással még sosem volt. Minicégükben keresztapából lett üzlettárs is tulajdonos, sőt egy magyar földkerülő vitorlázóval is együtt dolgoznak. Jön a Titanic-film élmény.
A NAV revizorai népes baráti társaságnak álcázták magukat, hogy lebuktassanak egy szabolcsi feketefuvarozót, aki interneten hirdette telekocsi-szolgáltatását. Tevékenységére egy közérdekű bejelentés hívta fel az adóellenőrök figyelmét. Azoknak, akiknek nem származik hasznuk a telekocsizásból, nem számíthatnak szankcióra – közölte a NAV.
Közel a vég a taxis piacon. Az egyik társaság egyedülálló extraként hirdeti azt, amitől a törvény szerint nem is térhet(ne) el. Azaz annyiért szállít, amennyiért szállíthat. Óriási marketingfogás?
A 2012-es 774 millió forint csoportszintű nyereség tavaly 7,08 milliárd forintra emelkedett. A jelenség oka állítólag a hatékony költségcsökkentés.
Meginna pár sört, de kocsival van és szabálykövető? Azt sem szívesen próbálja ki, hogy a másnapot az autójához visszataxizással kezdje, amit ki tudja, milyen állapotban talál? Hívjon magának sofőrt! De ha nincs kocsija, akkor is próbálja meg, mert olcsóbb lehet, mint a taxizás. A szeptemberi taxis regula után szétnéztünk a sofőrszolgálati piacon. A jogszabályi következetlenség nyitott nekik néhány kiskaput.
Egy magyar vállalat is részt vehet abban a projektben, amelynek keretében 4 milliárd euróért szállíthat személyvonatokat Dél-Afrikába a francia Alstom, az ügylet a nemzetközi vasúti közlekedés történelmének egyik legnagyobb értékű projektje.