A Déli Városkapu sarkába költözik a Fudan Egyetem, a Diákváros marad a helyén
Fürjes Balázs államtitkár sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy két külön projektről van szó, amelyek nem is érintik egymást.
Fürjes Balázs államtitkár sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy két külön projektről van szó, amelyek nem is érintik egymást.
A szakszervezet nem érti, hogy miért akkor kellett nyitni, amikor ennyire rosszak a járványügyi adatok. A PDSZ szerint az is gond, hogy a pedagógusok oltása csak a napokban kezdődött el, így nem alakulhat ki a megfelelő védettség április 19-re.
A PSZ-hez több jelzés is érkezett, amelyek szerint óvónők, dajkák és gyerekek is elkapták a vírust a jelenleg ügyeleti rendben működő óvodákban.
Lesöpörve a szakmai ellenérveket, az oktatási hatóság a szabályokat felrúgva, rekordidő, 3-4 nap alatt engedélyezte a maga készítette tankönyveket.
A kormány nem enged, sok tanár, szülő, diák tovább tiltakozik az április 19-i iskolanyitás ellen. Arra egyébként még a kormányzat szerint is van mód, hogy otthon maradjanak a gyerekek – a tanárok esetében már nem ilyen megengedő a szabályozás.
Az egyik legrégebbi brit magániskola csapatát is legyőzték.
Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium általános iskolájában és középiskolájában is alternatív eszközökkel készülnek az iskolanyitásra.
Etikailag megkérdőjelezhetőnek nevezte a kancellár az igazgató lépését, aki fertőtlenítést rendelt el az intézményben, amivel elodázta volna, hogy hétfőn újrainduljon a jelenléti oktatás a hatosztályos gimnázium 7–8. évfolyamán.
Úgy tűnik, a kormány eltökélt az általános iskolák jövő hétfői nyitása mellett, viszont egyre több helyről hallani, hogy a központi döntés ellenére lehetnek helyben kiskapuk. Igaz, ehhez együttműködő iskolavezetésre van szükség.
Hetekig tart a művelet, emiatt a 7-8. évfolyamok is csak a gimnazistákkal együtt tudnak visszatérni a jelenléti oktatásba, majd májusban. Alapesetben a 6 és 8 osztályos gimnáziumok 5-8. évfolyamainak is április 19-én kellene kezdeniük.
Így próbálják meg biztonságosabbá tenni a helyzetet az újranyitó iskolákban.
A középiskolák 5-8. évfolyamainak is kezdődik a jelenléti oktatás április 19-én.
Közel hétezerrel több nyolcadik osztályos diák van idén, mint a 2019/2020-as tanévben.
Vajon hatékonyabb egy magáncég kezdőknek szánt programozótanfolyama a járvány elején meghirdetett állami képzésnél? A Green Fox Academy, a Microsoft és a HTTP Alapítvány háromhetes mentorált kurzusán olyan feszes tempót diktáltak, amellyel a klasszikus oktatásban felnőttek nehezen tudnak lépést tartani. Az is kiderült, hogy a “konzerv” tananyag is lehet hatékony mentorálással támogatva, nem szükséges az állandó tanári jelenlét.