Tetszett a cikk?

Nem kezdheti el a cargofejlesztést az állami tulajdonú Budapest Airport Rt., és a cégnek fel kell bontania az Airport Cargo Development Kft. tulajdonosaival kötött bruttó 4,7 milliárd forintos szerződést is - ez a döntés született a napokban.

Az elhatározásról még nem vagy csak informálisan értesültek a felelős testületek vezetői, illetve az érintettek - írja a Népszabadság. A lépés a lap szerint politikai szempontból érthető: az ellenzék is megpróbál politikai tőkét kovácsolni abból, hogy az állami BA Rt. fejenként több mint másfél milliárd forintot tervezett kifizetni a kft. három egykori tulajdonosának, Hegyi Gábornak, Ötvös Gézának és Szani Jánosnak.

A cargoügyben Draskovics Tibor pénzügyminiszter rendelt el vizsgálatot, miután nyilvánosságra került, hogy az Airport Cargo Development Kft. (ACD) tulajdonosai 2500 és 5000 forint közötti négyzetméterenkénti áron vásárolták fel azokat az ecseri mezőgazdasági területeket, melyek belterületbe vonva, közművesítve, építési engedéllyel már 24 ezer forintot értek a Ferihegyei repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt.-nek.

Az állami tulajdonú BA Rt. kétévi tárgyalás, államigazgatási egyeztetés után február elején vette meg bruttó 4,7 milliárd forintért a területet birtokló ACD Kft.-t Hegyi Gábortól, Ötvös Gézától és Szani Jánostól, ám a vételár első részletét - a pénzügyminiszter döntése nyomán - máig nem fizette ki.

Szakemberek arra hívják fel a figyelmet, hogy Ferihegy még jobban lemaradhat bécsi és prágai versenytársaitól, ha a beruházás a tervezett 2006 vége helyett később valósul meg.

Ezen felül azt sem vizsgálta senki, hogy a Budapest Airport Rt. tervezett privatizációját miként befolyásolja a döntés, hiszen a cég értékét növelő fejlesztésről lett volna szó, igaz azonban az is, hogy ha a magánosítás utánra halasztják a döntést, az új tulajdonos dönthet a reptér bővítéséről. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Egymilliárdos online jegybevételt ért el a Malév

Idén az első két és fél hónapban a Malév internetes portálján csaknem egymilliárd forint volt az online jegyértékesítés, ez szinte eléri a tavalyi egész évi értékesítés volumenét. A legkedveltebb útirány London, New York, Párizs, Brüsszel és Várna.

MTI Itthon

Minden második széken ülnek a Malév járatain

A Malév kelet-európai járatain mintegy 5 százalékkal nőtt az utasok száma az idén januárban, az összes járaton azonban 4 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest - közölte Tuboly József, a Malév kereskedelmi divíziójának vezetője.

MTI Gazdaság

Orosz pályázó a Malévra

Az orosz, többségében állami tulajdonú Krasair légitársasaság magánrészvényesei is nyújtottak be pályázatot a Malév privatizációjára - írja a Kommerszant című orosz lap szerdai számában.

Gazdaság

Hónig Péter: a Malév új elnöke

"A Hónig-ágon kocsmárosokat - a Kinizsi és Ráday utca sarkán ma is áll a vendéglő, nagyapám egykori kocsmája -, míg az anyain szűcsöket tudok felmutatni. A szüleim viszont már mérnökök voltak" - tájékoztat egyfajta emelkedésről a többedszer a privatizáció küszöbére érkezett nemzeti légitársaság külön e feladatra felkent, 53 esztendős első embere.

MTI Gazdaság

Dán kézbe kerülhet Ferihegy

Jelentős fejlesztéseket hajtana végre Ferihegyen a koppenhágai repülőteret üzemeltető társaság, a CPH International A/S, amelynek alelnöke nem tartja irreálisnak a tulajdonos ÁPV Rt. által a Budapest Airportért elvárt vételárat.