Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Az üzemanyagárak emelkedéséről a kormány nem tehet, mivel azt alapvetően a világpiaci olaj alapanyagárak drágulása, és a dollár forinttal szembeni erősödése határozza meg - mondta Szanyi Tibor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) politikai államtitkára.
Megerősítette: a közúti fuvarozókkal folytatott tárgyalásokon lekerült a napirendről az üzemanyagárába épített jövedéki adó mérséklése, amelyet az érdekképviseletek megértetettek.
Szanyi Tibor szerint az uniós előírások is megkötik a kormány kezét. Az EU szabályrendszere szerint ugyanis a jövedéki adó mértéke nem kerülhet a megszabott uniós minimum - a gázolaj esetében ez 0,302 euró/liter, mintegy 75 forint/liter - alá, és ezen túlmenően nem lehet alacsonyabb az adott ország által 2003. január 1-jén hatályban lévő adómértéknél.
A gázolaj jelenlegi 85 forintos literenkénti jövedéki adó mértéke volt hatályos már 2003. január 1-jén is. Azóta nem nőtt az adó mértéke, de az említett uniós előírások miatt ez azt is jelenti, hogy nincs lehetőség a csökkentésére sem.
"Más módszerek felkutatásával azonban a kormány törekszik arra, hogy mérsékelje a fuvarozók üzemanyag-terheit. Ennek érdekében jelenleg is tárgyalásban állunk uniós szakértőkkel és a hazai üzemanyag-forgalmazás vezetőivel" - emelte ki a GKM politikai államtitkára.
Hozzátette: ilyen lehet - EU-jóváhagyás esetén - a "kereskedelmi gázolaj" jövedéki adójának csökkentése 7,5 tonna feletti tehergépjárművekre, vagy a jövedéki adó visszatérítés, illetve a fizetős autópályákon vásárolható üzemanyagra alkalmazott, EU minimum szintre csökkentett jövedéki adó.
Szanyi utalt arra, hogy az áfa nélküli gázolaj ára a környező európai uniós országokban, tipikusan Ausztriában és Szlovákiában, mindössze egy-két forint eltéréssel lényegében megegyeznek a magyarországival, így nem igaz az a fuvarozói állítás, hogy a környező országok e miatt verseny előnyben lennének.
A politikai államtitkár kiemelte, hogy a fuvarozók által 30 pontba összefoglalt javaslatcsomagra egy 34 pontos csomaggal válaszolt a GKM. A szaktárca összesen 9 témában lát lehetőséget arra, hogy a fuvarozók kérésének eleget tegyen.
A már korábban említetteken kívül megoldhatónak látszik, hogy a gépjárműadót a tényleges össztömeg szerint állapítsák meg, és a gépjármű beszerzésnél illetékfizetési kedvezményt kaphassanak a személy- illetve teherfuvarozók.
Szanyi szerint, az a fuvarozói kérés is teljesíthetőnek tűnik, hogy hatékonyabb közúti ellenőrzési rendszert alakítsanak ki a hatóságok, elsősorban az illegálisan Magyarországon fuvarfeladatot ellátó külföldiekkel szemben.
A gépjárművezetők társadalmi presztízsének javítását, a fejlesztési források bővítését, a fuvarozók tőkehelyzetének javítását, és az iparűzési adó csökkentését is támogatja a GKM - hangsúlyozta Szanyi Tibor.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A családja körében hunyt el Ozzy Osbourne 76 évesen. Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.