Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
A kormány javaslata szerint az üzemanyagok általános forgalmi adója (áfa) az eddigi 25-ről 20 százalékra csökkenne október 1-től. Ezzel a kormány bevezeti a negyedik áfakulcsot Magyarországon, ami az uniós szabályok szerint nem lehetséges – írja elemzésében az Ernst & Young tanácsadó cég.
Európai benzinstratégiák |
Az európai kormányok különféle árcsökkentő intézkedésekkel igyekeznek mérsékelni az üzemanyagok drágulásának gazdasági hatásait. Ausztriában a Royal Dutch/Shell éppen kedden literenként 3 eurócenttel csökkentette benzinárait a kutaknál, a dízelolajét pedig 1 centtel mérsékelte, miután a pénzügyminiszter különadóval fenyegette meg az olajtársaságokat. Lengyelországban szeptember 15-től az év végéig csökkentik a fogyasztási adót, Belgium a háztartási fűtőolaj áfájából ad visszatérítést. További részletek |
Egy limitált kibúvót azonban hagy a direktíva a tagállamoknak a kötelező szabályok alól két esetre. Egyik, ha a tagállam az adó felszámításával kapcsolatos eljárást akarja egyszerűsíteni (jelen esetben erről nem beszélhetünk), a másik, ha adókikerülést akarnak megszüntetni.
Itt már érdekesebb a kérdés, hogy az alacsonyabb adótartamú ukrán import adókikerülésnek számíthat-e egyáltalán. Erős kétségeink vannak az állítás védhetőségét illetően, de tegyük fel, hogy elfogadható indoknak minősül majd.
Azonban a tagállamoknak ebben az esetben is teljes körűen tájékoztatniuk kell a Európai Bizottságot az intézkedés megtétele előtt, amely egy hónapon belül tájékoztatja a többi tagállamot. A tagállamoknak és a bizottságnak maximum két hónapjuk van, hogy esetleges ellenvetéseiket előterjesszék.
Egyetértés esetén a bizottság javaslatára még a Tanácsnak is egyhangúlag kell támogatni a derogációs kérelmet. Hacsak nem történtek már lépések ezen a téren, nem valószínű, hogy a szükséges hozzájárulások a szűk határidőn belül beszerezhetőek.
Még egy megjegyzés: az uniónak nem feltétlenül érdeke, hogy Magyarországon alacsonyabb áfakulcsot alkalmazzunk az üzemanyagra, hiszen az áfabevételek egy része a közös uniós kasszát gyarapítja.
Összefoglalva, jó lenne, ha csökkenne az üzemanyagok adóterhelése, de nem biztos, hogy ez az áfa oldaláról valósítható meg. Sajnos túl sok „ha” szerepel ebben a történetben. Lehet, hogy végül vissza kell térni a jövedéki adómérték csökkentéséhez, amelynek minimumát szintén meghatározza az unió, vagy bele kell törődnünk abba, hogy csak január 1-én csökken a benzin ára.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Muszáj költségvetési szigort felmutatnia a kormánynak, de ennyi idővel a választás előtt ezt úgy kell megcsinálnia, hogy ne az átlagember szenvedje meg igazán. Az eredmény: az állami cégeknek kell spórolniuk a dolgozóikon. Az állam nem omlik össze, a költségvetés viszont bajban van, úgy is, hogy már a sokadik hasonló lépést tették meg.
Az osztrák Profil szerint van olyan olvasata is a történteknek, hogy Orbán Viktor gyengének látszik.
Teljesen rendben van, ha Orbán Viktor nem kér a Pride-ból, de ne erőltesse rá mindenkire az ódzkodását, csinálja a négy fal között. Vélemény.
Az OTP jól teljesít, de ez nem Magyarországnak köszönhető.