szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Kétmilliárd eurós (több mint 500 milliárd forintos) "ajánlati csatát vív" a fő versenytársnak tartott ausztrál Macquarie befektetési csoporttal a Budapest Airport ellenőrzéséért a legnagyobb brit repülőtér-üzemeltető, a British Airports Authority (BAA) - írta a The Sunday Times.

A vezető brit vasárnapi lap értesülése szerint a BAA és a Macquarie vezeti azt az öt cégből álló mezőnyt, amelyet a magyar kormány kért fel végleges ajánlattételre november közepéig.

A lap által idézett banki források szerint az ár jóval meghaladhatja azt az 1,6 milliárd eurót, amelyet az előző, sikertelen fordulóban állítólag a német Hochtief építőipari csoport ajánlott a budapesti repülőtér-üzemeltető cégért. Még ez az ár is az eredmény hússzorosára értékelte volna a magyar céget, ami rekord ár-profit szorzó lenne az európai repülőterek között - áll a The Sunday Times cikkében.

A lap szerint a BAA ajánlata "új mércét állít fel" az elmúlt évek privatizációs és tőzsdei kibocsátási hullámában mind magasabb árakon elkelő európai repülőterek értékelésére.

Elemzők szerint az ajánlat "az idegek próbája" is egyben a BAA-nél, amelynek "vegyes" tapasztalatai vannak a Nagy-Britannián kívüli befektetésekkel, és amely hazai terepen is jelentős beruházási programokkal "zsonglőrködik": építi egyebek mellett a londoni Heathrow repülőtér ötödik terminálját és tervezi az ugyancsak londoni Stansted repülőtér harmadik kifutópályáját - áll a vasárnapi brit lap üzleti mellékletében.

A cikkben idézett banki források szerint ugyanakkor az ausztrál Macquarie, amely már felvásárolta a nyugat-angliai Bristol repülőterét, valamint az M6-ost, Anglia egyetlen fizető autópályáját, és "ostrom alatt tartja" a Londoni Értéktőzsdét is, szintén vezető pályázónak számít.

A The Sunday Times egy név nélkül idézett, a "pályázók egyikéhez közelállónak" nevezett forrása szerint az előző forduló törlésével a magyarok "összesen mintegy két hetet vesztettek...továbbra is azt várjuk, hogy még karácsony előtt győztest hirdetnek".

A BAA a világ első számú repülőtér-üzemeltetője; az övé a hét legnagyobb brit repülőtér. A cég üzemelteti az öt londoni repülőtér közül a Heathrow-t - a világ legnagyobb nemzetközi forgalmú repülőterét -, a Gatwicket és a Stanstedet, emellett Southampton, Glasgow, Edinburgh és Aberdeen légikikötőjét. A hét brit BAA-repülőtér együttes utasforgalma tavaly 140,1 millió fő volt; ennek csaknem felét a Heathrow adta, 67,1 milliós utasszámmal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A Budapest Airportért 390 milliárd forintot is ajánlottak

Öt ajánlatot vettek fel a Budapest Airport Rt. (BA) rövidített privatizációs listájára - jelentette be Mészáros Tamás, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV Rt.) igazgatóságának elnöke, hozzátéve: a pénzügyi ajánlatok 202-390 milliárd forintos sávban helyezkednek el.

MTI Gazdaság

Kilenc befektető versenyez Ferihegyért

A Budapest Airport Rt. privatizációjának első fordulójában kilenc ajánlat érkezett, amelyek még nem kötelező érvényűek - közölte az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt., amely emlékeztetett arra, hogy a tranzakciót még az idén le akarja zárni.

MTI Gazdaság

FB: érvénytelen a Budapest Airport privatizációs pályázata

A fővárosi bíróság jogerős határozatával helyben hagyta az első fokú bírósági határozatot, amely érvénytelennek minősítette a Budapest Airport (BA) privatizációs pályázatát. Az ÁPV közölte: ha a bírósági döntés alapján fel kell függeszteni a pályázatot, akkor új eljárást indít a magánosítás érdekében.

hvg.hu Gazdaság

A pesti tőzsdére léphet a Malév és Ferihegy leendő tulajdonosa?

A Budapesti Értéktőzsde elnöke azzal a javaslattal fordult a kormányfőhöz, hogy a Budapest Airportot, a Malévet, és a többi még az ÁPV Rt. portfóliójában lévő magyar vállalatot csak olyan szakmai befektetőnek adja el az állam, mely hajlandó a saját részvényeit bevezetni a tőzsdére.