szerző:
MTI

Az európai vásárlók többsége soha nem nézi meg a kosarába kerülő ruházati termék eredetét jelző címkét, ugyanakkor több ország vevői elutasítják az olcsó, de gyenge minőségű kínai, vagy thaiföldi, vietnami és török ruhaneműket - derül ki a GfK Csoportnak a Wall Street Journal című amerikai gazdasági lap európai kiadásának megbízásából készített felméréséből.

A GfK Csoport 20 ország lakosainak ruházkodási szokásairól érdeklődött, a több mint 20 ezer emberre kiterjedő kutatás eredményei szerint Európában a vásárlók 56 százaléka egyáltalán nem szentel figyelmet a termékbe varrt címkének, amely megjelöli az adott árucikk származási helyét.

Az európai fogyasztók közül a görögök, az olaszok és a finnek körében vannak a nemzetközi átlagnál magasabb - mintegy 70 százalékos - arányban jelen azok, akik legalább néha ellenőrzik a ruházati termékeken a gyártás helyét. A magyar vásárlóknak már csak 45 százalékára jellemző ez a magatartás, s ez nagyjából megfelel a nyugat- és a közép-európai átlagnak. Az Egyesült Államokban és Oroszországban viszont, ha kis mértékben is, de azok a vásárlók vannak többségben, akik megnézik a termékekbe varrt címkéket – derül ki a felmérésből.

A vásárlók közül általában a nők szentelnek nagyobb figyelmet a címkén szereplő adatoknak. Érdekes, hogy a vásárlók korának emelkedésével Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban többen, Közép-Európában és Oroszországban kevesebben fordítanak figyelmet a holmi eredetére.

Amennyiben a címkén a "Made in China" felirat olvasható, a 20 ország vásárlóinak 36 százaléka elutasítja az adott ruházati termék megvásárlását. A legelutasítóbbak az oroszok, náluk tíz emberből hat hagyja az üzletek polcain a kínai ruházati cikkeket. A hazai ruházati iparra büszke franciák és olaszok, továbbá a bolgárok és görögök is kritikusabbak a kínai árukkal szemben, mint a nemzetközi átlag. A németek a legengedékenyebbek a kínai árukkal szemben: a német vásárlók csupán 14 százaléka mond le egy termék vásárlásáról, ha a címke kínai eredetet mutat.

A kevésbé kedvelt származási országok közé tartozik még Thaiföld, Vietnam és Indonézia, valamint Taiwan és Korea. Ezeknek az országoknak az elutasítottsága azonban nem éri el a 10 százalékot. A "vásárlói feketelistán" van még Törökország és India - az innen származó ruhákat a vásárlók 6, illetve 5 százaléka hagyja inkább az üzletek polcain Európa-, Amerika-, és Oroszország-szerte.

A kutatás érdekes megállapításai közé tartozik, hogy legkevésbé a briteknek számít a megvásárolni kívánt ruházati termékek gyártási helye, 55 százalékuk egyik ország termékeit sem utasítja el, míg a nemzetközi átlag e tekintetben mindössze 34 százalék.

Saját hazájuk termékeiben legkevésbé a törökök bíznak – 11 százalékuk nem venne török eredetű terméket, míg nemzetközi átlagban a fogyasztók 2 százaléka utasítja el saját hazája ruházati cikkeit.

A magyaroknak 30 százaléka kerüli a kínai árut, amikor ruházati cikkek vásárlásáról dönt. Ez némileg alacsonyabb a 34 százalékra tehető közép-európai átlagnál. A magyarok 7 százaléka utasítja el a taiwani termékeket. Az e szempontból elutasított országok és régiók sorában Románia, Korea és a Távol-Kelet vonatkozásában tett említések aránya 6-6 százalék. A hazai gyártású ruhákat a magyarok 3 százaléka nem vásárolná meg - adta hírül a piackutató vállalat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Gazdaság

Olcsóbb ruhát, drágább cipőt veszünk

Az év első félévében az előző év azonos időszakához képest a ruházati termékek értékesítése 8 százalékkal nőtt, míg a piac értékben 5 százalékkal bővült – derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope elnevezésű kutatásának adataiból.

MTI Gazdaság

Újabb klasszikus termékmárka tűnik el

Kilencven éves működés után az idei év végén bezárják a Schott Jenaer Glas csoport háztartási üvegtermékeket gyártó részlegét, s ezzel befejeződik a jénai termékek gyártása.

MTI Gazdaság

Az EU-nak kell az olcsó kínai cipő

Az Európai Unió tagországai nem fogadták el az olcsó kínai és vietnami cipők behozatalának korlátozására nemrégiben kidolgozott brüsszeli javaslatokat. A tagországok szakértői szinten tartott megbeszélésein elhangzott: az egész ügyet, lehetőség szerint valamennyi érdekelt megelégedésére, újra kell tárgyalni.

euractiv.hu Gazdaság

Rendkívüli illetéket vetnének ki a kínai cipőkre

Az Európai Bizottság várhatóan napokon belül meghozza dömpingellenes intézkedéseit a Kínából és Vietnamból származó bőr-sportcipők ügyében. A rendkívüli illeték nagysága kiszivárgott hírek szerint akár 20 százalék is lehet.

MTI Gazdaság

Dömpingvám a kínai és vietnami cipőkre

Várhatóan dömpingvámot vezet be a kínai és vietnami bőrcipőkre az Európai Bizottság. A javaslat szerint a kínai cipőknél 19,4, a vietnámiaknál 16,8 százalékra emelik a vámot.

MTI Média

Közös kampányban népszerűsítik a márkahűséget

A márkatudatosság és a márkahűség erősítése érdekében az idén hatodik alkalommal indított kampányt a Magyar Márkaszövetség; a mintegy 300 millió forintos költségvetésű kampány tíz jól ismert, márkás terméket sorakoztat fel 2400 óriásplakáton és sajtóhirdetésekben.

Az olajipart védő ellentüntetők várták Greta Thunberget Kanadában

Az olajipart védő ellentüntetők várták Greta Thunberget Kanadában

Az egyik legjelentősebb magyar emberi jogi folyóirat nem szemlézi többé az Alkotmánybíróság döntéseit, mert az „a hatalom szolgálatába szegődött”

Az egyik legjelentősebb magyar emberi jogi folyóirat nem szemlézi többé az Alkotmánybíróság döntéseit, mert az „a hatalom szolgálatába szegődött”

Elfogadták az EU-tagországok vezetői a Brexitről szóló új megállapodást

Elfogadták az EU-tagországok vezetői a Brexitről szóló új megállapodást

Női bűnözőkre vadászik az Europol

Női bűnözőkre vadászik az Europol

Kicsúszott a leszállópályáról egy repülőgép Alaszkában

Kicsúszott a leszállópályáról egy repülőgép Alaszkában

Ismét lenyűgöző filmet készített az Ezerízű szerelem rendezője

Ismét lenyűgöző filmet készített az Ezerízű szerelem rendezője