Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"27753e59-5e2c-4d61-bde6-3fae95de70da","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"Kate Winslet főszereplésével film készült a modellből lett haditudósító, Lee Miller életéről, aki a frontról és a koncentrációs táborokról is tudósított, odanézett, amikor mindenki más elkapta a tekintetét.","shortLead":"Kate Winslet főszereplésével film készült a modellből lett haditudósító, Lee Miller életéről, aki a frontról és...","id":"20241129_hvg-lee-miller-fotos-modell-film-mozi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27753e59-5e2c-4d61-bde6-3fae95de70da.jpg","index":0,"item":"ce82504b-63cf-46fb-be64-80aaaff1547f","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-lee-miller-fotos-modell-film-mozi","timestamp":"2024. november. 29. 19:30","title":"„Könyörgöm, higgyétek el, hogy igaz!” – jéghideg dühvel örökítette meg a koncentrációs táborokat Lee Miller fotós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc1b18d1-5c1f-473f-a6d6-b10494ce24e2","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Az új szabály a jövő évtől érvényes.","shortLead":"Az új szabály a jövő évtől érvényes.","id":"20241129_szalloda-vendeglatoipar-24-honapos-munkaidokeret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc1b18d1-5c1f-473f-a6d6-b10494ce24e2.jpg","index":0,"item":"90162457-5958-44a3-a125-3083ff484d47","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_szalloda-vendeglatoipar-24-honapos-munkaidokeret","timestamp":"2024. november. 29. 09:18","title":"A szálloda- és vendéglátóiparban is bevezetik a 24 hónapos munkaidőkeretet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"024c0787-e14e-4b98-9e2c-2d13d53bab50","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Imperial College London kutatóinak is jutott abból az aszteroidamintából, amit 300 millió kilométerre a Földtől gyűjtött be a japán Hajabusza-2 űrszonda. A vizsgálata nem várt fejleményt hozott.","shortLead":"Az Imperial College London kutatóinak is jutott abból az aszteroidamintából, amit 300 millió kilométerre a Földtől...","id":"20241129_ryugu-aszteroida-urkutatas-minta-mikroba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/024c0787-e14e-4b98-9e2c-2d13d53bab50.jpg","index":0,"item":"497f8e65-1464-4c18-a5b1-2e23bd3aa23b","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_ryugu-aszteroida-urkutatas-minta-mikroba","timestamp":"2024. november. 29. 18:03","title":"Mikroszkóppal nézték meg a Ryugu aszteroida mintáit, mikroorganizmusokat találtak rajta – aztán jött a csavar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4dedf293-c324-4742-b326-224d7a7fb191","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Orbán Viktor bejelentette, amit mindenki tudott, a forint árfolyama azért erősödött kicsit.","shortLead":"Orbán Viktor bejelentette, amit mindenki tudott, a forint árfolyama azért erősödött kicsit.","id":"20241129_varga-mihaly-bejelentes-forint-erosodes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4dedf293-c324-4742-b326-224d7a7fb191.jpg","index":0,"item":"04f4397e-482a-4bcc-bd58-142e91432832","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_varga-mihaly-bejelentes-forint-erosodes","timestamp":"2024. november. 29. 09:41","title":"A forint erősödéssel üdvözölte Varga Mihályt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fe56b71-03d7-46cd-b2e6-d8704847999e","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Louise Haigh egy évtizeddel korábban bejelentette, hogy ellopták a munkahelyi telefonját, majd megtalálta és újra használatba vette a készüléket, de erről már nem szólt senkinek.","shortLead":"Louise Haigh egy évtizeddel korábban bejelentette, hogy ellopták a munkahelyi telefonját, majd megtalálta és újra...","id":"20241129_brit-miniszter-lemondas-telefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fe56b71-03d7-46cd-b2e6-d8704847999e.jpg","index":0,"item":"43dd14ad-4019-44ca-b3a3-682a14278d22","keywords":null,"link":"/vilag/20241129_brit-miniszter-lemondas-telefon","timestamp":"2024. november. 29. 15:16","title":"Telefonlopási ügy miatt mond le a brit miniszter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94c3c2ad-e1f3-4798-bb2d-1086585cd578","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Justin Sun azt mondta, hogy sokkal jobb volt, mint a többi banán, amit korábban evett.","shortLead":"Justin Sun azt mondta, hogy sokkal jobb volt, mint a többi banán, amit korábban evett.","id":"20241129_hatmillio-dollaros-szigszalagozott-banan-kinai-kriptovallalkozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94c3c2ad-e1f3-4798-bb2d-1086585cd578.jpg","index":0,"item":"c0124791-b6bc-49f3-a85d-b3b1d2c61c4f","keywords":null,"link":"/kultura/20241129_hatmillio-dollaros-szigszalagozott-banan-kinai-kriptovallalkozo","timestamp":"2024. november. 29. 21:50","title":"Ha már megvette, meg is ette a hatmillió dolláros szigszalagozott banánt a kínai kriptovállalkozó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d26b830-41c6-4ea3-a457-c9bf702f7b2a","c_author":"MTI","category":"gazdasag.zhvg","description":"A jövő évben valódi lépéseket kell tenni a versenyképesség javítása érdekében, amihez a magyar uniós elnökség fontos eredményének számító új versenyképességi megállapodás, a Budapesti Nyilatkozat elfogadása járulhat hozzá – jelentette ki csütörtökön Brüsszelben Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.","shortLead":"A jövő évben valódi lépéseket kell tenni a versenyképesség javítása érdekében, amihez a magyar uniós elnökség fontos...","id":"20241129_Nagy-Marton-elmondta-merre-van-az-elore-auto-es-atom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d26b830-41c6-4ea3-a457-c9bf702f7b2a.jpg","index":0,"item":"c79727ac-6c50-4a41-8337-586e9f71032e","keywords":null,"link":"/zhvg/20241129_Nagy-Marton-elmondta-merre-van-az-elore-auto-es-atom","timestamp":"2024. november. 29. 07:31","title":"Nagy Márton elmondta, merre van az előre: autó és atom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0ed63f4-bafe-485e-8718-facaf3a7b0c9","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"kultura","description":"Megnéztük az utóbbi hét legmagasabb nézőszámait produkáló magyar filmet, a Futni mentem című romantikus vígjátékot, amely nem is annyira a futásról, hanem a személyiségfejlődésről szól.","shortLead":"Megnéztük az utóbbi hét legmagasabb nézőszámait produkáló magyar filmet, a Futni mentem című romantikus vígjátékot...","id":"20241130_Futni-mentem-filmkritika-Herendi-Gabor-Udvaros-Dorottya-Lovas-Rozi-Tenki-Reka-Trill-Beatrix-Csanyi-Sandor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0ed63f4-bafe-485e-8718-facaf3a7b0c9.jpg","index":0,"item":"c7a47c85-d1ce-4d29-936f-bf5d25f6c532","keywords":null,"link":"/kultura/20241130_Futni-mentem-filmkritika-Herendi-Gabor-Udvaros-Dorottya-Lovas-Rozi-Tenki-Reka-Trill-Beatrix-Csanyi-Sandor","timestamp":"2024. november. 30. 16:33","title":"Futni nem támadt kedvünk Herendi filmjétől, de az édesanyánkkal beszélgetni annál inkább","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem nézzük a ruhacímkét, de a kínait nem szeretjük
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Az európai vásárlók többsége soha nem nézi meg a kosarába kerülő ruházati termék eredetét jelző címkét, ugyanakkor több ország vevői elutasítják az olcsó, de gyenge minőségű kínai, vagy thaiföldi, vietnami és török ruhaneműket - derül ki a GfK Csoportnak a Wall Street Journal című amerikai gazdasági lap európai kiadásának megbízásából készített felméréséből.
A GfK Csoport 20 ország lakosainak ruházkodási szokásairól érdeklődött, a több mint 20 ezer emberre kiterjedő kutatás eredményei szerint Európában a vásárlók 56 százaléka egyáltalán nem szentel figyelmet a termékbe varrt címkének, amely megjelöli az adott árucikk származási helyét.
Az európai fogyasztók közül a görögök, az olaszok és a finnek körében vannak a nemzetközi átlagnál magasabb - mintegy 70 százalékos - arányban jelen azok, akik legalább néha ellenőrzik a ruházati termékeken a gyártás helyét. A magyar vásárlóknak már csak 45 százalékára jellemző ez a magatartás, s ez nagyjából megfelel a nyugat- és a közép-európai átlagnak. Az Egyesült Államokban és Oroszországban viszont, ha kis mértékben is, de azok a vásárlók vannak többségben, akik megnézik a termékekbe varrt címkéket – derül ki a felmérésből.
A vásárlók közül általában a nők szentelnek nagyobb figyelmet a címkén szereplő adatoknak. Érdekes, hogy a vásárlók korának emelkedésével Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban többen, Közép-Európában és Oroszországban kevesebben fordítanak figyelmet a holmi eredetére.
Amennyiben a címkén a "Made in China" felirat olvasható, a 20 ország vásárlóinak 36 százaléka elutasítja az adott ruházati termék megvásárlását. A legelutasítóbbak az oroszok, náluk tíz emberből hat hagyja az üzletek polcain a kínai ruházati cikkeket. A hazai ruházati iparra büszke franciák és olaszok, továbbá a bolgárok és görögök is kritikusabbak a kínai árukkal szemben, mint a nemzetközi átlag. A németek a legengedékenyebbek a kínai árukkal szemben: a német vásárlók csupán 14 százaléka mond le egy termék vásárlásáról, ha a címke kínai eredetet mutat.
A kevésbé kedvelt származási országok közé tartozik még Thaiföld, Vietnam és Indonézia, valamint Taiwan és Korea. Ezeknek az országoknak az elutasítottsága azonban nem éri el a 10 százalékot. A "vásárlói feketelistán" van még Törökország és India - az innen származó ruhákat a vásárlók 6, illetve 5 százaléka hagyja inkább az üzletek polcain Európa-, Amerika-, és Oroszország-szerte.
A kutatás érdekes megállapításai közé tartozik, hogy legkevésbé a briteknek számít a megvásárolni kívánt ruházati termékek gyártási helye, 55 százalékuk egyik ország termékeit sem utasítja el, míg a nemzetközi átlag e tekintetben mindössze 34 százalék.
Saját hazájuk termékeiben legkevésbé a törökök bíznak – 11 százalékuk nem venne török eredetű terméket, míg nemzetközi átlagban a fogyasztók 2 százaléka utasítja el saját hazája ruházati cikkeit.
A magyaroknak 30 százaléka kerüli a kínai árut, amikor ruházati cikkek vásárlásáról dönt. Ez némileg alacsonyabb a 34 százalékra tehető közép-európai átlagnál. A magyarok 7 százaléka utasítja el a taiwani termékeket. Az e szempontból elutasított országok és régiók sorában Románia, Korea és a Távol-Kelet vonatkozásában tett említések aránya 6-6 százalék. A hazai gyártású ruhákat a magyarok 3 százaléka nem vásárolná meg - adta hírül a piackutató vállalat.
Az év első félévében az előző év azonos időszakához képest a ruházati termékek értékesítése 8 százalékkal nőtt, míg a piac értékben 5 százalékkal bővült – derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope elnevezésű kutatásának adataiból.
Kilencven éves működés után az idei év végén bezárják a Schott Jenaer Glas csoport háztartási üvegtermékeket gyártó részlegét, s ezzel befejeződik a jénai termékek gyártása.
Az Európai Unió tagországai nem fogadták el az olcsó kínai és vietnami cipők behozatalának korlátozására nemrégiben kidolgozott brüsszeli javaslatokat. A tagországok szakértői szinten tartott megbeszélésein elhangzott: az egész ügyet, lehetőség szerint valamennyi érdekelt megelégedésére, újra kell tárgyalni.
Az Európai Bizottság várhatóan napokon belül meghozza dömpingellenes intézkedéseit a Kínából és Vietnamból származó bőr-sportcipők ügyében. A rendkívüli illeték nagysága kiszivárgott hírek szerint akár 20 százalék is lehet.
Várhatóan dömpingvámot vezet be a kínai és vietnami bőrcipőkre az Európai Bizottság. A javaslat szerint a kínai cipőknél 19,4, a vietnámiaknál 16,8 százalékra emelik a vámot.
A márkatudatosság és a márkahűség erősítése érdekében az idén hatodik alkalommal indított kampányt a Magyar Márkaszövetség; a mintegy 300 millió forintos költségvetésű kampány tíz jól ismert, márkás terméket sorakoztat fel 2400 óriásplakáton és sajtóhirdetésekben.