A magyar szállodák olcsónak számítanak a világpiacon

Magyarország jó árakkal jelenik meg a szállodapiacon: Budapesten egy szállodaszobáért átlagosan 123 eurót kérnek egy üzleti vendégtől - derül ki az üzleti utazásokkal foglalkozó Hogg Robinson Group (HRG) legfrissebb szállodapiaci elemzéséből. A tanulmány megállapítja, hogy a nemzetközi szállodaipar a nehéz gazdasági körülmények között is jól állja a sarat és bizonyos régiókban még növekedést is elkönyvelhet.

  • MTI/hvg.hu MTI/hvg.hu
A magyar szállodák olcsónak számítanak a világpiacon

A Gresham Pallace Budapesten. Nemzetközi összehasonlításban
igen versenyképes árak
© Gresham
A feltörekvő piacokon továbbra is drágák a szállodák, az üzleti utazók számára változatlanul Moszkvában állítják ki a legborsosabb hotelszámlákat. Budapest viszont elég olcsónak számít. Magyarország az elmúlt években nemzetközi összehasonlításban elfogadható árakkal jelent meg, és ez a trend 2008-ban is folytatódott. Ausztriában hasonlóak a trendek a magyarországihoz, ám itt az árszint valamivel magasabb: Bécsben egy szoba átlagosan 162 euróba került az első félévben.

Németországban ugyancsak alacsonynak mondható a hotelek árszintje. Frankfurtban átlagosan 181 eurót, Münchenben 154 eurót, Berlinben pedig 134 eurót kérnek egy szállodaszobáért.

A felmérésben Abu Dzabi először került fel a legdrágább tíz város közé, az áremelkedés mértéke 23 százalék volt, amivel megközelítette Dubait. Mindez jól tükrözi a térségben lezajló gazdasági fellendülést – derül ki a tanulmányból.

Észak-Amerikában a szállodaárak stagnálnak: New Yorkban ugyanannyit, Houstonban három százalékkal, San Franciscóban két százalékkal kellett kevesebbet fizetni a szobákért.

A világ szállodapiacán növekvő szobaárakkal működnek a hotelek, ám a drágulás 2007-hez képest valamelyest lelassult. A felmérés készítői arra számítanak, hogy a helyzet konszolidálódása után az árnövekedés megáll majd, a hotelek tartani tudják jelenlegi kihasználtsági szintjüket.

A HRG elemzése piaci adatokon illetve olyan szállásfoglalási árakon és tarifákon alapszik, amelyeket 2008. január és július között brit ügyfelek fizettek. Az árakat a 2007. évi hasonló adatokkal vetették össze.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek