Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Hosszabb menetidő, ritkább járatok – jó esetben ennyit érezhetnek ősztől a Malév utasai a cég költségcsökkentő lépéseiből. Akad viszont szakértő, aki már a légitársaságok ötvenes halállistájára írta fel a Malév nevét.
Összébb húzza magát az orosz vállalkozó, Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó Malév Légiközlekedési Zrt. A tavaly áprilisi privatizáció idején még az utaslétszám évi 10 százalékos bővítését, flottafejlesztést és a 3 ezer fős dolgozói létszám gyarapítását ígérő tulajdonos a világ légi iparát sújtó kerozindrágulás, illetve a gazdasági lassulás nyomán lanyhuló utazási kedv miatt ezekkel éppen ellentétes lépéseket jelentett be gyors egymásutánban. Ezek szerint 26 darabos flottáját egynegyedével zsugorítja: a két, tengerentúlra közlekedő, széles törzsű Boeing–767-esét végleg, a 18 darab kisebb Boeing–737-esekből ötöt átmenetileg kivon a forgalomból. A kapacitásokhoz igazítja az alkalmazotti létszámot, a vállalatcsoport egészét tekintve összesen négyszáz fős leépítésbe kezd, továbbá az eddig munkaerő-kölcsönző cégtől igénybe vett légikísérőkből is százzal kevesebbet alkalmaz.
A szakszervezetek a HVG lapzártájakor még nem tudták pontosan, kiket érint az elbocsátás, de a lap értesülése szerint a pilóták érdekképviselete már a Nemzeti Közlekedési Hatóságot ostromolja várható túlterhelésük miatt. Októberben megszűnik a közvetlen járat Budapestről New Yorkba, Torontóba, de bangkoki járatát sem indítja újra a téli turistaszezonban a Malév. Így aki közvetlenül akar majd Budapestről New Yorkba repülni, az ősztől már csak amerikai légitársaságot választhat, a Deltát vagy az American Airlinest. A széles törzsű gépekről flottába állításuktól fogva vita folyt, a pártolók szerint a hosszú távú utaktól több nyereség várható, az ellenzők viszont azzal érveltek, hogy rizikós mindössze két géppel járatot közlekedtetni, a biztonsághoz négy-öt kellene, továbbá a 229, illetve 185 férőhelyes Boeing–767-es túl kicsi a nyereségtermeléshez.
A Pjotr Leonov vezette Malévnál most végleg eldőlt a kérdés, a számítások szerint 105 százalékos töltöttségre volna szükség a nyereséghez, így a cég – bár szó volt róla – nem vágott bele újabb nagygépek bérlésébe.
Tovább részletek a HVG holnap megjelenő számában!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.