Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Egyelőre lekerült a napirendről a román államvasutak teherfuvarozó cége, a korábban a MÁV Cargóra is pályázó CFR Marfa privatizációja, tekintettel a jelenlegi piaci körülményekre, és a vállalat pénzügyi helyzetének a romlására.
Radu Berceanu román közlekedési miniszter tájékoztatása szerint a cégnek tavaly 14 millió lej vesztesége keletkezett, első ízben a táraság 1998-ban történt létrehozatala óta. A CFR Marfa részesedése a román vasúti teherszállító piacon 90 százalékos, 2007-ben a társaság még nyereséges volt. A román kormány legalább 1 milliárd eurót remél a privatizációból.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.