Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Walesi járműalkatrész-üzemének bezárását, és az ottani gyártókapacitás Magyarországra telepítését tervezi jövőre a Robert Bosch ipari csoport.
A németországi központú cég – a világ legnagyobb autóipari beszállítója – jelenleg 900 alkalmazottat foglalkoztat a walesi főváros, Cardiff közelében működő gyárában. A főleg autóvillamossági részegységeket gyártó üzem sorsáról három hónapig tartott a konzultációsorozat; a megvitatott lehetőségek között volt a részleges leépítés, a munkaerő harmadának elbocsátásával, illetve a felszámolás. A cégrészleg igazgatója azonban csütörtök este bejelentette, hogy az üzem bezárását és a termelés Magyarországra telepítését fogja javasolni az igazgatótanácsnak, miután „nem sikerült megoldást találni” a cardiffi gyár számára. A Bosch szerint a walesi üzemben előállított generátor-részegységek értékesítése tavaly – a járműipart súlyosan érintő recesszió következtében – 45 százalékkal zuhant az egy évvel korábbihoz képest. Az alkalmazottak zömét képviselő Unite szakszervezet regionális vezetője azt mondta a BBC-nek: úgy tudja, hogy a cardiffi Bosch-üzemet 2011 nyarán zárják be végleg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.