Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az erős többségi kormány megalakulása Magyarországon lehetőséget teremt olyan szerkezeti reformok bevezetésére, amelyekkel fenntartható pályára lehet állítani a magyar közfinanszírozásban az utóbbi időben bekövetkezett javulást, és javítani lehet a gazdaság növekedési kilátásait – áll a Fitch Ratings hétfőn Londonban kiadott elemzésében.
A legnagyobb európai hitelminősítő szerint mindkét tényező alapvető fontosságú a magas köz- és magánszektorbeli adósságteher, valamint a sokkhatásokkal szembeni sebezhetőség csökkentése szempontjából. A Fitch Ratings szerint az IMF-programhoz kapcsolódó vállalások alapján Magyarország "figyelemreméltó" kezdeti gazdasági kiigazítást hajtott végre: a folyómérleg tavaly többletbe fordult, és a magyar költségvetési helyzet is erőteljes sok más EU-tagállaméval összehasonlítva.
Mindazonáltal a magas állami és küladósság-teher, amelyhez nagy és kedvezőtlen összetételű lakossági devizaadósság-állomány is járul, változatlanul kihívásokat állít az ország elé, mivel gyenge növekedési háttérrel kell költségvetési konszolidációt és külső kiigazítást végrehajtani. Tekintettel arra, hogy a hazai össztermékhez (GDP) mérve 78 százalékos államadósságráta már most is magas, a választások után is csekély a mozgástér "a gazdaságpolitikai elcsúszásokra" – áll a Fitch Ratings elemzésében. A ház szerint ugyanakkor kétharmados többsége birtokában a Fidesznek lehetősége van erős kormány megalakítására, alkotmánymódosítás végrehajtására és a kiadási és bevételi oldal széleskörű reformjára, ami szükséges a növekedési kilátások javításához és a közfinanszírozás fenntarthatóságához.
A tavalyi 4 százalékos GDP-arányos államháztartási hiányt tekintve a Fidesz az EU egyik legalacsonyabb költségvetési deficitjét örökli; az uniós deficitátlag tavaly 6,8 százalék volt. A hitelminősítő idézi a Nemzetközi Valutaalap becslését, amely szerint ciklikus kiigazítással számolva a magyar költségvetési hiány tavaly a GDP-érték 0,9 százalékára csökkent a 2006-ban mért 11,2 százalékról. Így a Fidesznek viszonylag kismértékű további intézkedéseket kell csak tennie a feszes költségvetési politika fenntartására, az államadósság-teher stabilizálására, és arra, hogy ha beindul a gazdasági kilábalás, annak kedvező ciklikus hatásai érvényesüljenek – áll az elemzésben.
A Fitch Ratings szerint azonban a Fidesz még nem részletezte egyértelműen gazdaságpolitikai prioritásait és céljait; a párt választási kampánya az MSZP-kormány számos költségvetési intézkedésének ellenzésére, valamint az adócsökkentés és a gazdasági növekedés támogatása melletti elkötelezettségre összpontosított. A hitelminősítő szerint valószínűleg a következő hónapokban válnak ismertté Fidesz által követendő kidolgozott célok és intézkedések részletei. A hitelminősítő szerint valószínű, hogy az idei GDP-arányos államháztartási hiány meghaladja az IMF-fel egyeztetett 3,8 százalékot, és még a Fitch előrejelzésében szereplő 4,2 százaléknál is magasabb lehet, ha a Fidesz konszolidálja az állami vállalatok bizonyos kötelezettségeit.
A Fitch Ratings szerint nem valószínű, hogy ezek az egyedi tételek veszélybe sodornák az IMF-programot, mivel nem visszatérő kiadási oldali lazításról van szó. Ha azonban a költségvetési politika lazulása esetleg állandósulna, és ezért nem sikerülne stabilizálni, illetve a következő pár évben lefelé tartó pályára állítani az államadósság-terhet, az növelné a magyar szuverén adósosztályzatra nehezedő negatív nyomást. A hitelminősítő kiemelte, hogy az idei évre jósolt 82 százalékos GDP-arányos bruttó államadósság-ráta máris a kétszerese a Magyarországhoz hasonlóan "BBB" osztályzati sávba sorolt szuverén adósok középértékének.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Borítékolható volt az Ukrajna csatlakozása elleni, a „nemzeti konzultációknál több, a népszavazásnál kevesebb” voksolás eredménye, amelynek nem csak a nemzet állítólagos egységének demonstrálása volt a célja, hanem a kampánygépezet éles tesztelése is.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Dr. Kincse Csongor arról beszélt, hogy nem kapott egyértelmű választ, amikor a munkába állásról érdeklődött.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.