szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nemcsak vásárlóerejének egy részét, de nemzetközi vonzerejét is elveszette a magyar élelmiszer- és napi fogyasztási cikk kereskedelem – írta a Napi Gazdaság.

A lap emlékeztet, hogy a német Aldi diszkontlánc megjelenése óta nemhogy új szereplő nem érdeklődött a néhány éve élénk nemzetközi figyelemmel követett magyar ágazat iránt, de pletykaszinten sem merült fel újabb szereplő bejövetele, s az elmúlt években kizárólag a már itt levő láncok terjeszkedtek és akviráltak.

Az elemzők szerint a magyar élelmiszer-kereskedelemben vannak gyengébb cégek (nevet hivatalosan senki sem említ), amelyekbe belátható időn belül tőkét kellene pumpálni, hogy tartsák a versenyt, vagy eladósorba kerülnek. Újabb szereplők a Napi szerint csak e láncokon keresztül jelenhetnének meg, tekintettel arra, hogy a fejleszthető és vonzó kereskedelmi ingatlanok, telkek már javarészt az itt levő cégek kezében vannak.

A piac sajátossága miatt Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Kft. ügyvezető igazgatója szerint az újabb kiskereskedelmi fejlesztési hullám 2011-2012 között indulhat be, és valamikor 2013-2015 közé várja azt az időszakot, amikor a magyar piac újra vonzóvá válhat a nemzetközi befektetők, kiskereskedelmi láncok számára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Tovább zuhan a kiskereskedelmi forgalom

A kiskereskedelmi forgalom volumene − a naptárhatástól megtisztított adatok alapján − 2010 első négy hónapjában 4,7, áprilisban 5 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakitól − közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

MTI Gazdaság

GfK: kevesebben járnak hetente plázába

Csökkent a hetente egyszer, vagy többször plázába járók aránya, nőtt viszont azoké, akik csak havonta látogatnak bevásárlóközpontokat – derül ki a GfK Hungária legfrissebb, júliusában készült kutatásából. A GfK a változást a gazdasági válság hatásával indokolja.

MTI Gazdaság

Lassabban csökkent a kiskereskedelmi forgalom májusban

A kiskereskedelmi forgalom volumene - a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010 első öt hónapjában és májusban egyaránt 4,7-4,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakában mérthez képest, a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a májusi értékesítés volumene 0,5 százalékkal elmaradt az előző havitól – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.