szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nyugat-Afrika vizein kifogott halmennyiség harmada származik kalózhalászatból, a világon sehol nem fordul elő ilyen mértékű halrablás. Az Environmental Justice Foundation kutatása szerint hiába igyekszik visszaszorítani az EU a kalózhalászatot, a zsákmány nagy része uniós országok kikötőiben köt ki.

A Nyugat-Afrika partjainál kifogott halmennyiség harmada illegális forrásból származik, kalózhalászok terítik a zsákmányt az uniós kikötőkben - írja a European Voice. A European Justice Foundation (EJF) által nemrég kiadott jelentés szerint bár az Európai Bizottság (EB) feketelistára teheti azon hajókat, melyekről bebizonyosodik, hogy illegális halászatban vettek részt, és egyes országokat - ha nem lépnek fel kellő hatékonysággal az illegális halászattal szemben - is kitilthat a rendszerből, ám a szabályozást szinte alig lehet betartani, mivel ha egy hajó megbukik, akkor elég csak zászlót, vagyis bejegyzési országot váltania és máris újra kifuthat a vizekre. Az EJF szerint az európai hatóságok sok esetben nem rendelkeznek megfelelő információval arról, hogy vajon honnan is származik a halászhajók zsákmánya.

Maria Damanaki, az EB tengeri és halászati ügyekért felelős biztosa egyetértett az EJF-fel abban, hogy az illegális használat rendkívüli hatással van a halállomány alakulására. Az EB figyelemmel követi a nyugat-afrikai fejleményeket, és üzenetet küldött a tagállamoknak, hogy ne importáljanak ellenőrizetlen forrásból származó halat.

A globális veszteséget, mely az illegális halászat miatt keletkezik, 10-23,5 milliárd dollárra teszik a szakértők.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!