szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Kevés a budapesti buszvezető, holott a metrópótlás idején nélkülözhetetlen 150 busz üzemeltetéséhez 300-400 sofőrre lenne szükség – írta a Népszabadság.

A személyszállító cégek létszámhiánnyal küzdenek, több száz sofőr hiányzik a buszok volánja mögül – közölte a Népszabadság.

A fővárosi szolgáltatási tender győztese legfeljebb a konkurenciától csábíthat el képzett, tapasztalt buszvezetőket – mondta a lapnak Baranyai Zoltán, a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke, aki nem sok esélyt lát arra, hogy vidéki viszonylatokon dolgozó buszvezetőket vessenek be Budapesten.

Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnökségi tagja szerint a fővárosi vonalak és a vidéki viszonylatok között óriási a különbség. A budapesti forgalom pergő ritmusa, a szigorúan vett menetrend, a végállomási pihenők hiánya és a nagy utasszám jóval megterhelőbb a vidéki nagyvárosi vagy agglomerációs járatokhoz képest.

Nemes Gábor EKSZ-elnök közölte, a szerződésbe eleve bele kellene foglalni, hogy a sofőröket a BKV-tól veszi át a nyertes vállalkozás. A buszvezetői pálya egyre kevésbé vonzó, ennek részben az alacsony bér az oka. A piacon a BKV-nál a legnagyobb a leterheltség, az átlagfizetés bruttó 300 ezer forint – tette hozzá a lap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!