MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A japán a legszorgalmasabb és a legodaadóbb munkaerő a világon, legalábbis ez a közvélekedés. Most azonban kijött Tokióban egy hivatalos dokumentum, amely kifejezetten riasztónak találja a túlzott munkahelyi hajtást.
A Shinzo Abe vezette kormány Fehér Könyvben összegezte, milyen súlyos egészségügyi és ebből adódóan gazdasági kárt okoz mindez. Minden ötödik japánt fenyegeti a veszély, hogy valamilyen szív- és érrendszeri betegsége lesz a túlzott munkahelyi stressz és hajtás miatt. A felmérések szerint a japán cégek 23 százalékánál a dolgozók legalább 80 túlórát teljesítenek havonta. Márpedig ez a nyolcvan túlóra a kritikus határ, e fölött vészesen nő a súlyos betegség valószínűsége. De folyamatosan emelkedik a depressziósok és az öngyilkosságok száma is, ez is összefügg a túlmunkával.
A japánok 22 százaléka heti 49 órát dolgozik. Az USA-ban csak az alkalmazottak 16, Nagy-Britanniában 12, Franciaországban pedig csupán 10 százaléka tölt ennyi időt a munkahelyen. És még valami kiderült: a szolgáltatási szektorban a munka termelékenysége jóval alacsonyabb, mint Amerikában vagy a fejlett nyugat-európai országokban. A kormány már eddig is próbált tenni valamit. Például adó- és egyéb pénzügyi kedvezményeket nyújt azon cégeknek, ahol a dolgozók igénybe veszik évi szabadságukat. Mert az bizony a szabi sokszor bent marad. Sőt, már törvényjavaslat is készült, hogy legalább az évi szabadság felét, tehát egy hetet, minden japán dolgozónak ki kell vennie.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
A Google Térkép, a Waze és más alkalmazások arra hivatottak, hogy megkönnyítsék a közlekedést, néha azonban maguk okozzák a káoszt az utakon. Egy szakértő elmagyarázza, mely helyzetekben érdemes a sofőröknek inkább a megérzéseikre hallgatniuk.
EP-delegáció járt északi szomszédunknál, nem elégedettek a tapasztaltakkal.